نسخه چاپی

تعیین مبلغ روادید اعزام به اربعین

رییس سازمان حج و زیارت گفت:تا پایان این هفته آخرین هماهنگی با دولت عراق در خصوص چگونگی صدور روادید انجام و مبلغ آن مشخص شود.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، سعید اوحدی، رییس سازمان حج و زیارت با اشاره به آخرین روند ثبت نام اعزام به پیاده روی اربعین گفت: از آغاز زمان ثبت نام متقاضیان اعزام به اربعین که از دو روز گذشته شروع شده است، بیش از بیست هزار نفر ثبت نام کرده اند که این عدد طی دو روز بیانگر استقبال هموطنان از سامانه سماح است از این رو امسال شاهد افزایش زائران ایرانی در بزرگترین همایش مذهبی جهان خواهیم بود.

وی در ادامه با بیان این که سامانه سماح تا این لحظه بدون هیچ مشکلی عمل کرده است، افزود: در این مرحله هیچ وجهی از ثبت نام کنندگان دریافت نمی شود و تنها اطلاعات فردی و شماره موبایل گرفته می شود.

اوحدی در خصوص علت اینکه چرا وجهی گرفته نمی شود تصریح کرد: قرار است تا پایان این هفته آخرین هماهنگی با دولت عراق در خصوص چگونگی صدور روادید و مبلغ آن مشخص شود ضمن اینکه با توجه به اجباری بودن بیمه زائران، مبلغ هر دو موضوع روادید و بیمه پس تعیین نهایی در سامانه سماح لحاظ می شود و از طریق پیامک به اطلاع متقاضیانی که ثبت نام کرده اند می رسد.

رییس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: با توجه به آسیب شناسی سال های گذشته، نحوه تامین ارز زائران برای روادید یکی از مشکلات متقاضیان اعزام بود که امسال با مساعدت بانک مرکزی جمهوری ایران، سه بانک ملی، ملت وسپه به سامانه سماح متصل شدند و زائران به صورت ریالی وجوه را پرداخت می کنند و خود سامانه با برقراری ارتباط با بانک مرکزی، مبلغ را به ارز تبدیل کرده و صدور روادید انجام می شود.

وی اضافه کرد: از آنجا که سامانه سماح به سیستم تردد نیروی انتظامی متصل است، لذا با ثبت زمان خروج زائران از کشور در سامانه، امکان عبور از مرز در تاریخی غیر از تاریخ انتخاب شده وجود ندارد از این رو متقاضیان اعزام ثبت نام خود را به روز های آخر موکول نکنند چرا که اگر تاریخ انتخابی آنان پر شده باشد، سامانه به صورت خودکار تاریخ دیگری را پیشنهاد می دهد.

اوحدی تاکید کرد: بر اساس مصوبات ستاد مرکزی اربعین تنها راه حضور در پیاده روی اربعین ثبت نام در سماح است.

رییس سازمان حج و زیارت در خصوص ثبت نام اتباع خارجی از جمله افاغنه گفت: در حال حاضر منتظر انجام آخرین هماهنگی برای این دسته از متقاضیان اعزام هستیم و به نظر می رسد ظرف ده روز آینده درگاه مربوط به ثبت نام اتباع خارجی در سامانه سماح راه اندازی شود.

وی گفت: بر اساس جدول زمان بندی اول شهریور صدور روادید در چهارمرکز کنسولگری عراق در مشهد، تهران، کرمانشاه اهواز شاهد شروع می شود و از اول مهر دفاتر کنسولگری در ۲۰نقطه کشور آماده صدور روادید خواهند شد.

اوحدی یادآور شد: گروه های تشکیل شده در سامانه سماح حداقل پنج و حداکثر ۴۰ نفره خواهد بود همچنین مشکلی برای کسانی که به صورت انفردای ثبت نام می کنند وجود ندارد چرا که سامانه به صورت خودکار این افراد را به گروه های پنج نفره تبدیل و سرگروه را مشخص می کند ضمن اینکه هر گونه انصراف و افزایش افراد در گروه ها قابل تغییر است.

رییس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه دو هزار و دویست دفتر مجاز حج و زیارت آماده دریافت مدارک متقاضیان هستند گفت: در حال ایجاد تمهیداتی هستیم تا در شهرهایی که دفاتر حج و زیارت کافی نیست شرایطی فراهم شود تا متقاضیان نیاز به تردد بین شهرها برای انجام ثبت نام و تحویل و دریافت مدارک خود نداشته باشند.

* اعطای وام یک و نیم میلیون تومانی به ودیعه گذاران عمره و تمتع

اوحدی همچنین از امضای تفاهم نامه با بانک های ملی و ملت برای اعطای وام به متقاضیان اعزام به عتبات سخن گفت و تصریح کرد: بر اساس این تفاهم نامه که فردا به امضا می رسد،دارندگان فیش اولویت تمتع و عمره که قصد تشرف به عتبات را دارند می توانند از تسهیلات و وام یک و نیم میلیون تومانی بهره مند شوند ضمن اینکه اولویت و فیش آنان برای اعزام به عمره و تمتع حفظ می شود.

۱۳۹۵/۵/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...