نسخه چاپی

اخبار ويژه

تشویق یاران خاتون از سوی مشایی /خانم جنجالی باز هم به دولت راه نیافت /اجابت دستور رهبری با یكسال تاخیر

اخبار ويژه

اخبار ویژه ای كه اهمیت بیشتری دارند را مطالعه فرمایید.

*تشویق یاران خاتون از سوی مشایی

گفته می‌شود که یکی از همکاران ویژه نامه خاتون (که توهین‌های آشکاری به حجاب داشت) به زودی بر کرسی معاونت ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهور تکیه می‌زند. وحید شاکری که پیش از این سرپرست شبکه ایران و سردبیر ایران زمین بوده است و نفر دوم نشریه پرحاشیه همت پس از حسین نوبختی محسوب می‌شد؛ ۲۲ مردادماه با حکم رحیم مشایی به عنوان مدیرکل امور رسانه‌های معاونت ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهور منصوب شده است. شنیده‌های خبرنگار شما حاکی از آن است که با پایان ماموریت شیخان (سرپرست فعلی معاونت ارتباطات) و اصرار سازمان استخدام کننده وی به بازگشت او، بعد از اجلاس عدم تعهد شاکری که همینک حکم مدیرکلی دریافت کرده است ارتقا یافته و جایگزین وی خواهد شد.

*خانم جنجالی باز هم به دولت راه نیافت

شنیده شده است که یکبار دیگر تلاش‌ها برای منصوب کردن آجرلو به یک مقام دولتی با ناکامی مواجه شده است.
به گزارش شما، با رد صلاحیت نماینده دوره‌های هفتم و هشتم کرج که از اعضای مطرح پرونده پالیزدار محسوب می‌شد؛ خبرهای متعددی از تلاش برای انتصاب وی به سمتهای دولتی به گوش می‌رسید که از جمله آن‌ها حکم استانداری وی برای استان البرز بود. تا جایی که یک سایت خبری در اسفندماه گذشته از قول وی نوشت «خیالتان راحت، حکم استانداری البرز در جیب من است!» اما این انتصاب هیچ‌گاه به مرحله آخر نرسید. بر اساس اخبار دریافتی، در اقدام اخیر نیز تلاشهایی صورت گرفته بود تا وی به ریاست سازمان بهزیستی منصوب شود و حتی حکم وی نیز از سوی وزیر امضا شده بود که با دخالت مستقیم مشایی جلوی این اقدام گرفته و همایون هاشمی در بهزیستی ماندگار می‌شود. پیش از این نیز خبرهایی از تلاش برای جایگزینی وی بر مسند مرتضوی حکایت داشت.

*اجابت دستور رهبری با یکسال تاخیر

خبرهای رسیده به شما حاکی از آن است که به زودی پخش تیزرهای تبلیغاتی کتاب از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران آغاز خواهد شد.
بر اساس این اخبار یک سازمان رسانه‌ای که وابسته به سازمان صدا و سیما می‌باشد وظیفه تامین کل آگهی‌های مرتبط با کتاب و کتاب خوانی را بر عهده خواهد داشت.
تیرماه سال گذشته مقام معظم رهبری در سخنانی با گلایه از اینکه امروز برای برخی کالا‌ها و محصولات کم اهمیت و حتی مضر تبلیغات گسترده‌ای در صدا و سیما و مطبوعات می‌شود اما برای کتاب که محصولی با عظمت و با ارزش است، تبلیغ و تشویق مناسبی صورت نمی‌گیرد؛ همه دستگاههای فرهنگی و تبلیغاتی کشور را به حرکتی جدید و فراگیر در ترویج کتاب و کتابخوانی فراخواندند که به نظر می‌رسد این اقدام اگرچه کمی دیر اما در راستای اجرای منویات رهبری است.برخی منتقدان معتقدند در صورت عدم دقت در انتخاب تیم ترویج کننده کتاب، این اقدام خود می‌تواند نافی فلسفه ایجاد این ساز و کار شود و یا به رشد رانتی بخشی از خانواده کتاب منتهی شود که دقت مضاعف مسئولان صدا و سیما در این امر خطیر را می‌طلبد.

منبع:هفته نامه شما

۱۳۹۱/۵/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...