نسخه چاپی

نماینده آمریكا در سازمان ملل: نیروهای ایرانی و روس در حلب حضور دارند

نماینده آمریكا در سازمان ملل طی اظهاراتی مدعی شد كه نیروهای ایرانی، روس و حزب الله در میدان جنگ حلب حضور دارند.

به گزارش نما به نقل از میزان، سامانتا پاور دوشنبه شب طی سخنانی در نشست اعضای شورای امنیت سازمان ملل ضمن ادعای حضور نیروهای روس، ایرانی و حزب الله در نبرد گفت: پایان نبرد در حلب، دومین شهر بزرگ سوریه، به زودی پایان نمی یابد.

وی با اشاره به اینکه شمار زیادی از غیرنظامیان در این شهر حضور دارند اظهار داشت: درگیری های روزهای گذشته بر این نکته تاکید دارد که هیچ یک از طرف های درگیری توانایی پیروزی سریع و نهایی را ندارند.

در همین حال رسانه جنگ سوریه اعلام کرد که "ابوالحسن الشامی"، سرکرده ارشد گروهک احرارالشام بر اثر درگیری با ارتش سوریه در جنوب شهر حلب به هلاکت رسید.

همچنین بر اثر درگیری ها در منطقه "کنسبا" در حومه شمال لاذقیه "فادی بیطار"، فرمانده نظامی تیپ سوم گروه موسوم به ارتش آزاد کشته شد.

پیشتر یک منبع آگاه در ارتش سوریه در گفت وگو با خبرگزاری ریانووستی از هلاکت بیش از دو هزار عنصر تروریستی در درگیری های جنوب حلب طی 10 روز گذشته خبر داد.

وی افزود: طی 10 روز اخیر، تروریست ها چندین بار تلاش کردند تا محاصره نیروهای سوری در اطراف حلب را بشکنند. ما موفق به دفع تمامی یورش ها و هلاکت هزاران نفر شدیم.

خبرگزاری سانا گزارش داد: یگان هایی از ارتش ونیروهای مسلح سوریه با همکاری نیروهای پشتیبانی بر بخش های بزرگی از شهرک "حوش نصری" در غوطه شرقی تسلط پیدا کردند.

ارتش سوریه پیش تر بر شهرک "حوش الفاره" پس از وارد کردن تلفات سنگین به تروریست ها تسلط کامل پیدا کرده بود.

۱۳۹۵/۵/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...