نسخه چاپی

آتش سوزی جنگل‌های آمریكا به ایالت «آیداهو» رسید+عكس

شعله‌های سهمگین آتش در غرب آمریكا روز گذشته از واشنگتن و كالیفرنیا عبور كرد و به شهرهای ایالت «آیداهو» رسید.

به گزارش نما به نقل از شبکه «ان بی سی»، در شرایطی که مقامات ایالت آیداهو در شمال غربی آمریکا از چند روز پیش درباره احتمال گسترش آتش‌سوزی در شهرهای این ایالت هشدار داده بودند، مأمورین آتش‌نشانی اعلام کردند که روز گذشته به وقت آمریکا (نیمه شب گذشته به وقت تهران) شعله‌های حریق دو شهر کوچک «فیترویل» و «پاین» در آیداهو را در هم نوردید.

گزارش‌هایی که پیش از این منتشر شده بود از این امر حکایت داشت که آتش‌سوزی گسترده در جنگل‌های غرب آمریکا از کنترل خارج شده و این خطر وجود دارد که شعله‌های سهمگین این آتش‌سوزی به سمت شهرهای ایالت آیداهو حرکت کند.

13910525000345_PhotoL.jpg



گسترش آتش‌سوزی در شهرهای ایالت آیداهو در شرایطی گزارش می‌شود که آن دسته از ساکنان واشنگتن و کالیفرنیا که خانه های خود را به دنبال گسترش دامنه حریق در غرب آمریکا ترک کرده بودند، روز گذشته به محل سکونت خود بازگشتند تا میزان خسارات ناشی از این آتش‌سوزی‌های سهمگین را بررسی کنند.

بنا بر اعلام پلیس آیداهو، شعله‌های آتش شب گذشته و نزدیکی‌های صبح امروز یکشنبه به شهر «فیترویل» رسید.

13910525000340_PhotoL.jpg



همزمان با شدت گرفتن آتش سوزی در این شهر، نیروهای گارد ملی آیداهو نیز برای مهار آتش به مأمورین آتش‌نشانی ملحق شدند.

در حال حاضر مأمورین آتش نشانی آیداهو خود را برای مهار شعله‌های حریق در شهر «پاین» در نزدیکی «فیترویل» آماده می‌کنند که در مسیر این آتش سوزی گسترده قرار دارد.

شعله‌های سهمگین آتش در غرب آمریکا همچنان به پیشروی خود ادامه می‌دهد و تاکنون دهها خانه مسکونی در آیداهو، اورگان و کالیفرنیا را با خاک یکسان کرده است.

بنا بر این گزارش، آتش‌سوزی‌های گسترده در چندین ایالت غربی آمریکا علاوه بر تخریب دهها خانه مسکونی، میلیون ها هکتار از زمین‌های جنگلی و کشاورزی را نیز در نوردیده و باعث شده تا هزاران نفر از ساکنان این مناطق خانه‌های خود را ترک کنند.

13910524000136_PhotoL.jpg



مقامات آمریکایی روز سه‌شنبه گذشته گزارش کردند که به دنبال تشدید آتش‌سوزی در غرب آمریکا 60 خانه در این منطقه در شعله‌های آتش سوختند و 400 خانه نیز از وجود ساکنین تخلیه شدند. این آتش سوزی‌ها از روز دوشنبه هفته گذشته آغاز شده است و امروز یکشنبه برای هفتمین روز متوالی ادامه داشته است.

سخنگوی سازمان منابع طبیعی آمریکا اعلام کرد که بادهای سهمگین و عدم ریزش باران در این منطقه، احتمالاً خسارات بیشتری به این مناطق متعاقب این آتش‌سوزی وارد می‌آورد.

۱۳۹۱/۵/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...