نسخه چاپی

رای 99 درصد سیاه پوستان آمریكا به كلینتون

به رغم آن كه انتظار می‌رفت سهم قابل توجهی از آرای سیاه‌پوستان در انتخابات ریاست جمهوری آمریكا بار دیگر به جمهوری‌خواهان تعلق یابد، نتایج یك نظرسنجی نشان داد میزان حمایت از نامزد جمهوری‌خواهان در بین سیاه‌پوستان به شدت كاهش یافته است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: به رغم آن که انتظار می‌رفت سهم قابل توجهی از آرای سیاه‌پوستان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بار دیگر به جمهوری‌خواهان تعلق یابد، نتایج یک نظرسنجی نشان داد میزان حمایت از نامزد جمهوری‌خواهان در بین سیاه‌پوستان به شدت کاهش یافته است.

روزنامه واشنگتن تایمز نوشت: پیشکسوتان کمپین جمهوری‌خواهان هشدار دادند، رونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا فرصت طلایی بدست آوردن حمایت جوامع سیاه‌پوستان را از دست می‌دهد. از همه بدتر اینکه ترامپ رای دهندگان سیاه‌پوست را به سمتی سوق می‌دهد تا آرای خود را به نفع هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات‌ها در صندوق‌های رای بیندازند.

در همین راستا، نتایج یکی از نظرسنجی‌ها نشان داد که ترامپ ظاهرا به خاطر بی‌تفاوتی نژادی و یا عدم تحمل نژادهای دیگر تنها رای یک درصد از سیاه‌پوستان را جلب کرد.

این نظرسنجی سراسری نشان داد، میزان حمایت از ترامپ در بین رای‌دهندگان سیاه‌پوست به پایین‌ترین حد رسیده و این حمایت به طور انحصاری در اختیار کلینتون قرار گرفته است چرا که میزان حمایت‌ها از کلینتون 99 درصد و از ترامپ یک درصد است.

حمایت قاطعانه رای دهندگان سیاه‌پوست که 12 درصد از رای دهندگان واجد شرایط در انتخابات نوامبر را تشکیل می‌دهند به کلینتون کمک شایانی در پیروزی بر ترامپ می‌کند.

یکی از استراتژیست‌های جمهوری‌خواه نیز گفت: مسائل مسلمانان و همچنین حملات تند به مکزیکی‌ها ترامپ را ناشکیبا جلوه داده است. این روزها بدترین عنوانی که می‌توانید با آن فردی را درجامعه خطاب کنید نژادپرست است، عنوانی که این روزها از قاتل، متجاوز و یا کودک آزار نیز بدتر است.

ابتدا ترامپ در بین رای دهندگان سیاه‌پوست که می‌گفتند به کلینتون اعتماد ندارند، فرصت خوبی داشت اما به سرعت این فرصت را از دست داد و سیاه‌پوستان به وی بی‌اعتماد شدند.

ترامپ به شدت برای جلب حمایت اقلیت‌ها تلاش می‌کند و آشکارا درصدد جنوب حمایت رای‌دهندگان سیاه‌پوست است. به طور مثال ترامپ در یکی از راهپیمایی ‌های اخیر در فینیکس گفت: من بیشتر از اوباما برای شهروندان آفریقایی-آمریکایی کار انجام خواهم داد.اما ترامپ در عمل نشانه‌های اشتباهی را به رای دهندگان سیاه‌پوست می‌دهد از جمله بیرون کردن معترضان " جان سیاه‌پوستان نیز اهمیت دارد" از راهپیمایی‌هایش.

۱۳۹۵/۵/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...