نسخه چاپی

اختصاصی نما

رونمایی از یك پلان جنگ سرد

عکس خبري -رونمايي از يک پلان جنگ سرد

حتی اگر ادعای او درباره علت سوزاندن امیری راست نباشد، قصد فعلی او را می توان چنین دانست كه آمریكا پول خوبی به موارد مشابه خواهد داد. این بیان به صراحت نشان می دهد كه آمریكا دنبال سربازگیری در #جنگ_نرم است. هم در رسانه این را ثابت كرده و هم در هسته ای. دقت كنیم در عرصه های دیگری هم همین وضع بوده است.

مهدي گيلاني- از معدود چهره های شناخته شده دستگاه جاسوسی آمریکا برای رسانه ها Philip Giraldi است که اگرچه بر حسب ظاهر از آن سازمان خارج شده، اما تکرار مصاحبه هایش درباره عملکرد سازمان C.I.A نشان می دهد خارج از مدار مطلوب عمل نکرده است.

این بخش از مصاحبه او با BBC درباره اتفاق اخیر، قابل تأمل است: « آقای [شهرام] امیری به دولت امریکا اطلاعات داده بود و برای همه روشن است که این کار تخلف بزرگی است و مجازات سنگینی دارد ... سیا خبر پرداخت پنج میلیون دلار به آقای امیری را به خبرگزاری آسوشیتدپرس درز داد. این مبلغ برای کسی که اطلاعات کمی داشت پول زیادی بود... من فکر می‌کنم سیا قصد داشت از امیری استفاده کند تا دانشمندان هسته‌ای ایران را که به ترکیه یا دوبی سفر می‌کنند، برای رفتن به آمریکا ترغیب کند.»

جرالدی مدعی است شهرام امیری تنها مورد نبوده است اما فقط موضوع او برای ترغیب بقیه کسانی که اطلاعات دارند توسط خود سیا به رسانه‌ها کشیده است. شاید به خاطر آنچه جرالدی با اشاره از کنارش رد شده است: کم بودن اطلاعاتش.

حتی اگر ادعای او درباره علت سوزاندن امیری راست نباشد، قصد فعلی او را می توان چنین دانست که آمریکا پول خوبی به موارد مشابه خواهد داد. این بیان به صراحت نشان می دهد که آمریکا دنبال سربازگیری در #جنگ_نرم است. هم در رسانه این را ثابت کرده و هم در هسته ای. دقت کنیم در عرصه های دیگری هم همین وضع بوده است.

لطف آن هم به این است که گوینده و رسانه هیچ کدام متعلق به اردوگاهی که متهم به #توهم_توطئه می شوند، نیستند. راستی از نکات قابل توجه در کارنامه فیلیپ جرالدی سابقه مأموریت او در ترکیه و تسلطش به زبان ترکی است. با این حساب حرف او درباره شکار اطلاعاتی نخبگان در ترکیه را نباید به حساب شنیده هایش گذاشت.

۱۳۹۵/۵/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...