نسخه چاپی

طلای جهانی ثابت ماند

طلای جهانی پس از اینكه روز دوشنبه از پایین‌ترین قیمت یك هفته اخیر بهبود یافت، در معاملات روز جاری ثابت ماند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: طلای جهانی پس از اینکه روز دوشنبه از پایین‌ترین قیمت یک هفته اخیر بهبود یافت، در معاملات روز جاری ثابت ماند.

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور تغییر چندانی نداشت و ۱۳۳۵ دلار بود. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه به ۱۳۲۹ دلار سقوط کرده بود که پایین‌ترین قیمت در ۱۰ روز گذشته بود.

در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر ثابت ماند و ۱۳۴۰.۷۰ دلار ایستاد. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه ۳.۱۰ دلار یا ۰.۲ درصد کاهش یافت و در ۱۳۴۱.۳۰ دلار بسته شد.

این فلز ارزشمند روز جمعه پس از انتشار گزارش اشتغال ماهانه آمریکا که بهتر از حد مطلوب بود و بار دیگر انتظارات برای افزایش نرخهای بهره این کشور در سال جاری میلادی را تقویت کرد، ۲۳ دلار یا ۱.۷ درصد سقوط کرده بود.

تصحیح قیمت طلا در روزهای اخیر سرمایه گذاران را که منتظر گسترش سیاستهای انبساطی بانکهای مرکزی جهان هستند، به خرید این فلز در قیمت ارزان‌تر تشویق کرده است.

ویان لین، اقتصاددان بانک ملی استرالیا درباره وضعیت جاری بازار طلا گفت: طلا پس از ریزش قیمتی که روز جمعه داشت در برابر فشارهای کاهشی مقاومت کرده است و قیمتها در کوتاه مدت کاهش چشمگیری پیدا نخواهند کرد. وی در ادامه افزود: با وجود دورنمای افزایش نرخهای بهره آمریکا و صعود ارزش دلار، اجرای سیاستهای محرک مالی برای حمایت از رشد اقتصادی در کشورهای دیگر از قیمت طلا حمایت کرده است.

یک معامله گر فلزات ارزشمند در هنگ کنگ به رویترز گفت: سرمایه گذاران همچنان پول بیشتری وارد بازار طلا می کنند زیرا همچنان ابهاماتی بویژه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وجود دارد و این ابهامات ریسک پذیری بازار را کمتر کرده و از قیمت طلا حمایت می کند.

شاخص دلار آمریکا که این ارز را در برابر سبدی از شش ارز بزرگ دنبال می کند، روز سه شنبه کاهش اندک ابتدای معاملات را معکوس کرد و با ۰.۱ درصد افزایش، به ۹۶.۵۰۷ واحد رسید.

ذخائر صندوق "اس پی دی آر گولد تراست" که بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز دوشنبه ۰.۶۷ درصد کاهش یافت و به ۹۷۳.۸۱ تن رسید.

بازارهای سهام آسیایی روز سه شنبه به بالاترین سطح در یک سال اخیر صعود کردند در حالیکه قیمتهای نفت افزایش روز گذشته را حفظ کردند.

جروم پاول، یکی از سیاستگذاران بانک مرکزی آمریکا اظهار کرده است اقتصاد این کشور با ریسک فزاینده گرفتار شدن در فاز طولانی کندی رشد اقتصادی روبروست که پایین ماندن نرخهای بهره برای مدت طولانی‌تر از انتظار را ضروری می کند.

طلا به افزایش نرخ‌های بهره فوق‌العاده حساس است، زیرا نرخ‌های بهره بالاتر هزینه نگهداری دارایی‌های بدون بازده مانند این فلز را افزایش داده و از سوی دیگر ارزش دلار را پشتیبانی می‌کنند که به نوبه خود قیمت این دارایی‌ها را تحت فشار قرار می‌دهد.

این فلز ارزشمند از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون تحت تاثیر به تاخیر افتادن افزایش نرخهای بهره آمریکا و ابهامات اقتصادی که تقاضا برای دارایی‌های امن را تقویت کرده، بیش از ۲۶ درصد رشد قیمت داشته است با اینهمه روند افزایشی طلا پس از ثبت بزرگترین رشد نیمه اول سال در چهار دهه گذشته، در سه ماهه جاری آهسته شده است.

در میان سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری پس از اینکه روز دوشنبه به پایین‌ترین قیمت در دو هفته اخیر نزول کرد، تغییر چندانی نداشت و ۱۹.۷۱ دلار معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد کاهش، به ۱۱۴۵ دلار رسید و هر اونس پالادیم ۰.۳ درصد کاهش یافت و ۶۸۷.۹۰ دلار بود.

۱۳۹۵/۵/۱۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...