نسخه چاپی

فیس بوك صفحه حزب الله را مسدود كرد

پایگاه اجتماعی فیس بوك در اقدامی یك جانبه كه نشان دهنده نقض آشكار آزادی بیان است، تمام صفحه های مربوط به حزب الله لبنان و تلویزیون المنار را مسدود كرد.

به گزارش مشرق به نقل از العالم، روزنامه ديلي استار چاپ لبنان نوشت، مديريت پايگاه فيس بوك همسو با تصمیمات دولت آمریکا، هرگونه فعاليت مربوط به حزب الله لبنان و رسانه های وابسته را در این پایگاه ممنوع و حذف كرد.

سخنگوي فيس بوك در توجیه این اقدام، گفت: نام حزب الله لبنان در فهرست سازمان های تروریستی مروج خشونت وزارت خارجه آمریکا درج شده و سیاست اين پايگاه اجتماعي جلوگیری از انتشار هر مطلب خشونت آمیز است .

وي افزود: اين تصميم شبكه تلويزيوني المنار لبنان را هم شامل شده است.

بر اساس اظهارات سخنگوی فیس بوک از روز پنجشنبه دسترسی به صفحات تلويزيون المنار امکان پذیر نیست؛ این در حالی است که سخنگوي حزب الله وجود هرگونه صفحه رسمي حزب الله را در فيس بوك رد كرد است.

اقدامات آمریکایی ها در نقض آزادی بیان و ایجاد محدودیت برای فعالیت های رسانه ای حزب الله ماه گذشته نیز جریان داشت؛ اواخر ماه گذشته میلادی، شركت هاي گوگل و اپل نرم افزارهاي شبكه تلويزيون المنار را از "گوگل پلي" و " اپل استور" حذف كردند.

علاوه بر اپل، گوگل و فيس بوك، سایت های يوتيوب و تويتر نیز پیش از این اعلام کردند حساب های شبکه تلويزيوني المنار را مسدود کرده اند؛ این در حالی است که تاكنون خبري رسمی درباره استفاده حزب الله يا شركت هاي وابسته از اين خدمات گزارش نشده است.

اگرچه شبکه تلویزیونی المنار فعالیت رسانه ای دارد، اما وزارت خارجه آمريكا در سال 2004 ، این شبكه را در فهرست حامیان فعالیت های تروریستی قرار داده است. این اقدام نشان دهنده نقض آشکار آزادی بیان مورد ادعای مقامات آمریکایی است.

۱۳۹۱/۵/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...