نسخه چاپی

آخرین وضعیت كاروان المپیك ایران

معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزیر ورزش و جوانان آخرین وضعیت ورزشكاران ایران در المپیك ریو را تشریح كرد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، نصرالله سجادی امروز با حضور در محل تمرین تیم ملی شمشیربازی ایران در دهکده المپیک ضمن گفت وگو با ملی پوشان کشورمان در این رقابت ها به سئوالات خبرنگار پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان پاسخ گفت که به قرار زیر است:

* از محل تمرین بچه ها بازدید کردید، وضعیت بچه های شمشیر بازی را چطور دیدید؟
خیلی خیلی خوب هستند.

* از دهکده بازدید داشتید، چگونه بود؟
بله بازدیدی از دهکده بازی ها داشتم و با روزبهانی و تیم ملی وچرخه سواری دیدار و گفت و گو کردم.

* شرایط روحی احسان روزبهانی چگونه بود ؟
با او صحبت کردم، در حال حاضر در شرایطی خوبی قرار دارد، از او خواستم که تمریناتش را در تهران پیگیری کند چون او از هم اکنون باید به فکر مدال مسابقات جاکارتا باشد به اعتقاد من روزبهانی باید دراین مسابقات عنوان نخست را کسب کند. البته به او توصیه کردم که برای به دست آوردن عنوان باید برنامه ریزی ویژه داشته باشد، چرا که در آسیا حریفان قدرتمندی چون ازبکها و قزاقها را پیش رو خواهد داشت. فکر می کنم روزبهانی بتواند عنوان قهرمانی آسیا را کسب کند. احسان از تجربه بسیار خوبی بر خوداراست دو المپیک را تجربه کرده و چند بازی آسیایی را پشت سر گذاشته است او هم اکنون در اوج آمادگی قرار دارد.

* به نظر شما کسب مدال در المپیک بسیار مهم است یا حضور در این بازی ها؟
برای بعضی از رشته ها حضور در این رقابت ها بسیار مهم است، خیلی ها درجهان، برای رسیدن به میدان المپیک تلاش می کنند. در طول سالها چند میلیون ورزشکار می کوشند که به این مرحله برسند؟ از چند میلیون ورزشکار، تنها 10هزار و 700 نفر جواز حضور در المپیک را کسب می کنند. بنابراین حضور ورزشکاران ایران دراین رقابت ها بسیار مهم است. این ادبیات باید گسترش پیداکند.

اما برای بضی رشته ها شرایط به این شکل نیست یعنی هم حضورمهم است هم کسب مدال . خوشبختانه ما هردو را داریم.

* به نظر شما هفته دوم وضعیت ایران برای کسب مدال بهتر خواهد شد؟
انشالله همینطور خواهد بود، دعا کنید. فرنگی کاران به جمع ورزشکاران مان در این رقابت ها اضافه شدند ، ملی پوشان وزنه برداری کشورمان در سه وزن حضور دارند و در دو وزن بعدی هم به زودی وارد ریو خواهند شد. به امید خدا شرایط بهتر خواهدشد.

* ما هنوز در سه یا چهار رشته شانس کسب مدال داریم برای اینکه بتوانیم سهم بیشتری از مدالها داشته باشیم باید برنامه ریزی ویژه ای برروی سایر رشته ها که پرمدال هم هستند، داشته باشیم نظر شما در این خصوص چیست ؟
اساسا دراین خصوص باید بررسی کنیم و ببینیم هدف در حوزه ورزش قهرمانی و در کل ورزش چیست؟ اگر میخواهیم به سمت ورزش قهرمانی و کسب مدال برویم، باید ساز و کارش را مشخص کنیم، در ورزش قهرمانی دنبال آن رشته ها نیستیم، چون نه امکاناتش را داریم نه منابعش را .
اما یک نکته مهم در خصوص المپیک و کسب مدال وجود دارد که باید به آن توجه شود در این بازی ها 206 کشور شرکت می کنند و برترین کشورها که در صدر قرار می گیرند در 8 یا 9 رشته بین 80 تا 90 مدال از برنز گرفته تا طلا را از آن خود می کند. اینطور نیست که همه کشورها در همه رشته ها مدال بگیرند اما ماهم باید تلاش خود را خواهیم کرد.

۱۳۹۵/۵/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...