نسخه چاپی

نقش حمایتی صداوسیما برای رونق تولید

در دیدار صبح امروز وزیر صنعت، معدن و تجارت با رئیس رسانه ملی بر نقش صدا و سیما در حمایت از تولید داخلی به‌منظور رونق اقتصادی كشور تأكید شد.

به گزارش نما به نقل از روابط عمومی رسانه ملی؛ رئیس رسانه ملی در این نشست با اشاره به نقش رسانه در ابعاد مختلف زندگی مردم گفت: زبان رسانه ملی در ارتباط با جامعه و ارکان آن زبان توسعه محور است و سیاست‌ها و راهبردهای تعیین شده نیز با هدف کمک به توسعه کشور در زمینه‌های مختلف تعیین می‌شود.

عبدالعلی علی عسکری یادآوری کرد: با توجه به نامگذاری سال 95 به سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل به فرمایش رهبر معظم انقلاب، رسانه ملی تحقق شعار اقتصاد مقاومتی را یک ضرورت حیاتی برای کشور می‌داند و برای تبیین ابعاد و شرایط تحقق آن تلاش می‌کند.

رئیس صداوسیما افزود: اگر چهره فعلی بازار را در نظر بگیریم، متوجه می‌شویم که بازار در تصرف کالاهای خارجی است، بنابراین رسانه ملی توجه به اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولیدات داخلی را یک فرصت مهم برای خود می‌داند، به‌گونه‌ای که معتقدیم باید با برنامه‌ریزی مناسب و همراهی سازمان‌های مختلف و با ارائه پیام‌های مناسب چهره فعلی بازار را به سمت کالاهای داخلی تغییر داد.

علی عسکری گفت: باید پی‌گیری کرد کالاهای داخلی که از استاندارد برخوردارند در سبد مصرفی مردم قرار گیرد.

وی افزود: جامعه‌ای که خود را یک قدرت بزرگ می‌داند، اگر نتواند کالاهای مورد نیاز مردم را با کیفیت تولید کند، این قدرت دیگر معنی نداشته و نمی‌توان ادعای تمدن‌سازی داشت و لذا کشوری می تواند این ادعا را داشته باشد که توان تولید داخلی خود را افزایش داده و نیازهای مردم را برطرف کند.

وی با اشاره به سیاست صداوسیما در راه‌اندازی شبکه‌ای که در آن حمایت از صنایع متوسط و کوچک و زود بازده و تولید داخلی هدف توجه باشد، گفت: رسانه ملی حمایت از تولیدات داخلی و صنایع را از وظایف خود می‌داند.

علی عسکری افزود: باید در تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولیدات داخلی، جهادگونه وارد میدان شد و با اقتدار و عمل، غیرت ملی را بیدار کرد، بنابراین به‌عنوان رسانه ملی باید به ورود کالاهای خارجی واکنش نشان دهیم و از تولیدات دانش‌بنیان و با کیفیت داخلی حمایت کنیم.

وی از مسئولان و متصدیان وزارت صنعت، معدن و تجارت خواست تا با اتخاذ راهبردهای رسانه‌ای و ارائه اطلاعات مورد نیاز، صداوسیما را در فرهنگ‌سازی حمایت از تولیدات داخلی یاری رساند تا با گفتمان‌سازی مناسب توجه مردم به کالاهای داخلی بیشتر جلب شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در سخنانی با اشاره به نقش این وزارت‌خانه در بهبود شاخص‌های اقتصادی کشور گفت: 28 درصد از تولید ناخالص ملی زیرمجموعه این وزارت‌خانه است و بیش از یک‌سوم تولید ناخالص ملی سهم وزارت صنعت، معدن و تجارت است که اگر درست عمل کنیم شاهد رونق اقتصادی در کشور خواهیم بود.

محمد رضا نعمت‌زاده افزود: درسایه فعالیت‌‌های این وزارتخانه درسال 93، شاهد رشد سه‌درصدی اقتصاد در کشور بودیم که حدود 2 درصد آن سهم فعالیت‌های این وزارتخانه بوده است.

وی به تأثیر منفی وضعیت و ناامنی‌های منطقه بر اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: متأسفانه ناامنی‌های منطقه‌ای و جنگ در همسایگی ما تأثیر منفی بر صادرات کشور داشته است که امیداوریم با تغییر شرایط منطقه شاهد رشد صادرات و رونق اقتصادی کشور در سال 95 باشیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه به نقش اثرگذار رسانه ملی در کمک به تولید و افزایش نشاط اقتصادی در کشور اشاره و تصریح کرد: رسالت مشترک ما و صداوسیما توجه به تولید و کسب‌ و کار است و در این مسیر، معرفی کالاهای مرغوب داخلی و کمک به شرکت‌های دانش‌بنیان می‌تواند نقش مهمی در ایجاد امید برای کار، تلاش، تحقیق و صادرات در کشور داشته باشد.

وی گفت: وظیفه داریم با ارائه اطلاعات صحیح و درست به صداوسیما، از ظرفیت‌های تبلیغی رسانه ملی برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بهره ببریم و در این مسیر تلاش می‌کنیم تا اطلاعات صحیح را در اختیار رسانه ملی قرار دهیم.

نعمت‌زاده با قدردانی از رویکرد مثبت صداوسیما در ماه‌های اخیر و توجه ویژه به موضوع اقتصاد مقاومتی، به نقش و ظرفیت ویژه شبکه‌های ملی و استانی درخصوص فرهنگ‌سازی در مصرف تولید داخلی به‌منظور رونق در تولید اشاره و تأکید کرد: حمایت بخش‌های رسانه‌ای و فرهنگی کشور از اقدامات انجام شده از الزامات اجرای راهبردها و سیاست‌های کلی نظام در طرح رونق تولید است و در این خصوص نقش رسانه ملی به‌عنوان دانشگاه عمومی کشور نقش بی‌بدیل و تعیین‌کننده‌ای است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در اجرای طرح رونق تولید که با هدف خروج از رکود انجام می‌شود بیش از پیش نیازمند حمایت رسانه ملی از تولیدات داخلی هستیم.

در پایان این دیدار که با حضور معاونان هر دو نهاد برگزار شد، رئیس رسانه ملی و وزیر صنعت، معدن و تجارت برای حمایت از تولیدات داخلی و نیز همکاری‌های مشترک تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

۱۳۹۵/۵/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...