نسخه چاپی

پیشروی ارتش سوریه در غوطه شرقی

ارتش سوریه در حالی به پیشروی‌های خود در غوطه شرقی ادامه می‌دهد كه عناصر جبهه النصره وابسته به قطر نیز درصدد ترور و حذف سركردگان وابسته به عربستان برآمدند.

به گزارش نما به نقل از فارس در دمشق، منابع میدانی سوریه خبر دادند یگان‌های ارتش سوریه با همکاری حزب الله به ورودی‌های شهرک «شیفونیه» در ریف شرقی دمشق رسیدند آن هم پس از اینکه سیطره خود را بر شهرک «حوش نصری» در نزدیکی شهر دوما پایگاه اصلی تروریست‌های جیش الاسلام وابسته به عربستان تکمیل کردند.

از سوی دیگر گروهی وابسته به تروریست‌های جبهه فتح الشام( جبهه النصره سابق) درصدد بودند شماری از سرکرده‌های جیش الاسلام و فیلق الرحمن را ترور کنند آن هم در نشستی که این گروه‌های تروریستی برای بررسی مسائل مختلف و مهم‌ترین آن مساله «ارتش واحد» برگزار کردند که نظام سعودی به دنبال تشکیل آن در مناطق ریف جنوبی دمشق است تا از طریق آن به مقابله با گسترش نفوذ نظام قطر در میدان نبرد سوریه شود.

نقشه قطر این است که با اعلام قطع ارتباط جبهه النصره با القاعده در مرحله پیشرو شمار متحدان جبهه النصره را بیش‌تر کرده و قدرت عربستان در اداره تروریست‌ها در داخل سوریه را نابود کند، چون جبهه النصره آشکارا با نظام قطر ارتباط دارد.

در نشست گروه‌های تروریستی جیش الاسلام و فیلق الرحمن همچنین مساله آغاز نبرد جدید آنها علیه ارتش سوریه در غوطه شرقی مورد بررسی قرار گرفت که هدف از این عملیات موسوم به «ذات الرقاع» سیطره مجدد بر مواضعی است که تروریست‌ها در مدت اخیر در غوطه شرقی از دست دادند.

شرکت‌کنندگان در این نشست همچنین به بررسی مسائل مربوط به شهرک‌های «عربین» و «حموریه» پرداختند که در آنجا گروه تروریستی «فیلق الرحمن» به دست تروریست‌های «لواء عربین» و «لواء ابوموسی اشعری» و با حمایت بزرگ جبهه النصره بیرون رانده شد تا تونل‌های فیلق الرحمن را تحت سیطره خود گرفته و جبهه تروریستی یکپارچه‌ای برای سیطره کامل بر مناطق غوطه از جمله شهر دوما تشکیل بدهند، دوما پایتخت گروه‌های تروریستی مورد حمایت عربستان در سوریه به سرکردگی «ابوهمام البویضانی» است.

«عبدالناصر شمیر» معروف به ابوالنصر فرمانده کل فیلق الرحمن از جمله سرکرده‌های تروریستی است که در پی نشست در یکی از مزارع شهر دوما هنگام خروج از تونل‌های زیرزمینی هدف تیراندازی تروریست‌های جبهه فتح شام قرار گرفت و زخمی شد.

۱۳۹۵/۵/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...