نسخه چاپی

بافت تاریخی ابركوه ثبت ملی شد

مدیر كل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان یزد گفت: بافت تاریخی شهر باستانی ابركوه به شماره ‎3‎1‎5‎2‎6 در فهرست میراث ملی كشور به ثبت رسید.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: مدیر کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان یزد گفت: بافت تاریخی شهر باستانی ابرکوه به شماره ‎3‎1‎5‎2‎6 در فهرست میراث ملی کشور به ثبت رسید.

«محمدمهدی شرافت» در این‌باره تصریح کرد: شهر ابرکوه یکی از کهن‌ترین شهرهای استان یزد و کشور ایران است که در گذشته با قرار گرفتن در کنار مسیر جاده ابریشم، رونق بسیاری داشته است.

وی ادامه داد: از دوران رونق این شهر تاریخی، آثار متعددی به‌ویژه بافت تاریخی بسیار ارزنده‌ای که در سطح استان و حتی ایران کم نظیر است، در این شهر باقی مانده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان افزود: خوشبختانه با تلاش همکاران این اداره‌کل، پرونده ثبت این بافت تاریخی، تهیه و پس از تأیید کارشناسان مربوطه به شماره ‎3‎1‎5‎2‎6 به ثبت آثار ملی کشور رسید.

وی این رویداد را به همه مردم استان به ویژه مردم میراث‌دوست ابرکوه تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که با همراهی همه مسئولان و مردم خوب ابرکوه در آینده، سرو تاریخی ابرکوه هم در فهرست آثار یونسکو به ثبت جهانی برسد.

۱۳۹۵/۵/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...