نسخه چاپی

كشف یك قلاده شیر در سراوان

مدیركل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: با كمك یگان مرزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یك قلاده شیر نابالغ در شهرستان سراوان كشف شد.

به گزارش نما به نقل از روابط عمومی بهزیستی سیستان و بلوچستان، سعید محمودی اظهار کرد: یک قلاده شیر نابالغ در منطقه مرزی روتک سراوان با همکاری یگان مرزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از متخلفان کشف و ضبط شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان افزود: در پی اخبار واصله مبنی بر حمل غیرمجاز گونه‌های (خاص) حیات وحش از مرز پاکستان و ایران با همکاری هنگ مرزی و یگان مرزی سپاه کلیه مبادی ورود و خروج مرزی تحت کنترل قرار گرفت تا اینکه نیروهای یگان مرزی سپاه به یک خودروی عبوری در جاده مرزی سراوان مشکوک می شوند و پس از تعقیب و گریز خودرو، راننده خودرو با جا گذاشتن خودرو و یک نفر سرنشین در منطقه صعب العبور مرزی متواری می‌شود.

این مسؤول ادامه داد: در بازرسی به عمل آمده از خودرو متوجه حضور یک قلاده توله شیر کشف شد که با توجه به اینکه حیوان مذکور به علت هوای گرم و بعد مسافت دچار ضعف شدید جسمانی شده بود ماموران یگان حفاظت محیط زیست سراوان سریعاً گونه ضبط شده را به دامپزشکی سراوان اعزام و پس از معاینه، درمان و واکسیناسیون گونه فوق را جهت قرنطینه به اداره حفاظت محیط زیست سراوان انتقال دادند.

وی بیان کرد: سن این توله شیر (ماده) حدودا 4 ماه تخمین زده می‌شود و به علت شیرخوار بودن توسط محیط بانان تغذیه دستی می‎شود و هم اکنون حال عمومی آن رضایت بخش است.

محمودی گفت: تحقیقات جهت دستگیری راننده متواری ادامه دارد و اقدامات اولیه شناسایی وی صورت گرفته است و در همین راستا پرونده تخلف همراه با یک نفر سرنشین خودرو به مراجع قضایی ارجاع شده است.

۱۳۹۵/۵/۲۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...