نسخه چاپی

اعلام موجودیت «ارتش آزاد العوامیه»یا «ارتش آزاد شیعه» در عربستان سعودی

عکس خبري -اعلام موجوديت «ارتش آزاد العواميه»يا «ارتش آزاد شيعه» در عربستان سعودي

شماری از جوانان منطقه الشرقیه عربستان، روز گذشته از تأسیس گروه‌های مقاومت مردمی علیه خاندان سعود تحت عنوان «ارتش آزاد عوامیه» خبر دادند.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری عراق القانون، برخی از شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک و توئیتر از تاسیس نخستین هسته‌های مقاومت مسلحانه مردمی علیه آل سعود تحت عنوان «ارتش آزاد عوامیه» یا «ارتش آزاد شیعه» توسط هواداران آیت الله «شیخ باقر النمر»، روحانی مبارز عربستانی خبر دادند.

فعالان شیعه اعلام کرده‌اند، هدف از تشکیل ارتش آزاد العوامیه که منتسب به شهر شیعه‌نشین العوامیه در شرق عربستان می‌باشد، قیام علیه حکومت آل سعود است.

اخبار و بیانیه‌های منتشرشده در فیس‌بوک و توئیتر نشان می‌دهد، هواداران شیخ نمر باقر النمر فعالیت خود برای تاسیس اولیه این گروه را آغاز کرده است.

این فعالان می‌گویند: ارتش آزاد العوامیه فعالیت نظامی خود را در برخی مناطق از پیش تعیین شده عربستان آغاز خواهد کرد و در ابتدا حملاتی علیه برخی مراکز امنیتی و دستگاه‌های وابسته به آل سعود انجام خواهد داد.

نقض گسترده حقوق بشر، تقسیم ناعادلانه ثروت، نبود آزادی‌های مذهبی و فردی، حقوق زنان و اداره کشور توسط یک خاندان فاسد و ارتباط گسترده با رژیم صهیونیستی و آمریکا از دلایل اصلی اعتراض‌های شیعیان عربستانی به حاکمان سعودی است.

۱۳۹۱/۵/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...