نسخه چاپی

دسترسی مشتركان به اطلاعات خدمات آب و برق از طریق تلفن همراه

وزیر نیرو گفت: تا پایان دولت یازدهم مشتركان باید بتوانند از طریق تلفن همراه به تمام اطلاعات خود در مورد خدمات آب و برق دسترسی داشته باشند.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین از پاون، "حمید چیت‌چیان" وزیر نیرو امروز در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار داشت: به‌روزرسانی اطلاعات در وب‌سایت‌ها و ارائه اطلاعات خدمات آب و برق بسیار مهم است و طی یک سال باقیمانده عمر دولت یازدهم باید دسترسی به اطلاعات مشترکین از طریق تلفن همراه میسر شود تا مشترکین بتوانند میزان مصرف و سایر نیازهای آب و برق و ... را از طریق تلفن همراه در داخل خانه‌های خود محاسبه کنند و به بسیاری از اطلاعات در این زمینه دسترسی داشته باشند.

وی افزود: اگر امروز ادعا داريم بيش از 90 تا 95 درصد نيازهاي صنعت آب و برق اعم از تجهيزات، سخت افزار و دانش اين صنعت را دارا هستيم، حاصل دو يا سه سال گذشته نيست، بلکه مربوط به مديران و متخصصاني است که از بعد از انقلاب به اين مهم توجه داشتند و ما امروز ثمره آن را شاهد هستيم.

چیت‌چیان تصریح کرد: این کار فراموش‌نشدنی خواهد بود که در سهولت دسترسی مردم به اطلاعات صنعت آب و برق، از دولت یازدهم در کشور به یادگار باقی خواهد ماند.

وزیر نیرو با اشاره به خدمات وزارت نیرو که به‌صورت شبانه‌روزی و بدون لحظه‌ای توقف در طول سال به مشترکان سراسر کشور ارائه می‌شود و در این راستا، اصحاب رسانه و خبرنگاران در خصوص آگاهی بخشی و تنویر عمومی در بخش صنعت آب و برق از هیچ کوششی دریغ نکرده‌اند، اظهار داشت: ارتباط وزارت نیرو با مردم بسیار زیاد است و نقش رسانه‌ها به عنوان پل ارتباطی میان این وزارتخانه و 80 میلیون جمعیت ایران ستودنی است.

وی ادامه داد: شاید سه یا چهار سال قبل مردم کشور ما اطلاعات بسیار اندکی در زمینه بحران آب داشتند و حساسیتی که امروزه بر روی موضوع آب در سطح بسیار وسیعی در جامعه ایجاد شده، مرهون همکاری رسانه‌ها با وزارت نیرو است که اگر این مهم نبود قطعاً نمی‌توانستیم با زبان و ابزار محدود خود، صدای این صنعت را به رسایی در جامعه منعکس کنیم.

چیت‌چیان اظهارداشت: در بخش برق نسبت به آب نیازمند همکاری بیشتری هستیم، ولی چون در زمان حاضر، حساسیت جامعه بر روی مسئله آب بیشتر از برق و انرژی است، اگر ما نتوانیم رفتار مصرفی تک‌تک مردم را اصلاح کنیم، در آینده با خطرات جدی روبرو خواهیم بود.

وی افزود: اگر بتوانیم مردم را متقاعد کنیم که به بخش تخصصی آب ایمان بیاورند که آب محدود است و باید درست مصرف شود و این مهم را در رفتار خود منعکس کنند موفقیت بزرگی برای ملت ما است که اثرات دامنه‌دار برای نسل‌های آینده خواهد داشت.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه رسانه‌ها در موضوع اقتصاد مقاومتی که در تمام دولت‌ها، مدیران گذشته وزارت نیرو از کسانی بوده‌اند که در ارتباط با مفهوم واقعی اقتصاد مقاومتی تلاش کرده‌اند، اظهار داشت: اگر امروز ادعا داریم بیش از 90 تا 95 درصد نیازهای صنعت آب و برق اعم از تجهیزات، سخت افزار و دانش این صنعت را دارا هستیم، حاصل دو یا سه سال گذشته نیست، بلکه مربوط به مدیران و متخصصانی است که از بعد از انقلاب به این مهم توجه داشتند و ما امروز ثمره آن را شاهد هستیم.

وی موضوع اقتصاد مقاومتی و بن مایه این تفکر را نشأت گرفته از انقلاب دانست و تاکید کرد: مدیران وزارت نیرو این پیام را از ابتدای انقلاب با تمام وجود درک کرده و بکار بسته‌اند.

چیت‌چیان صنعت آب و برق را بسیار پرهزینه دانست و با اشاره به اینکه، انتقال چند صد کیلومتر آب تصفیه شده و یا انتقال شبکه‌های سراسری برق از هزینه بالایی برخوردار است، افزود: در سال‌های اخیر درآمد نفت مناسب و هزینه‌های اندک داشتیم، ولی اکنون این منابع محدود شده و صنعت آب و برق چاره‌ای جز روی پای خود ایستادن ندارد.

وی در ادامه گفت: وزارت نیرو مجبور است نیازهای مالی و اقتصادی خود را تأمین کند و برای این کار نیاز به تجربه جهانی در اقتصاد آب و برق داریم.

وزیر نیرو در ادامه گفت: اگر رسانه‌ها صنعت آب و برق کشور را با سایر کشورها مقایسه کنند، زمینه‌ای فراهم می‌شود تا همه مردم به یک اتفاق نظر برسند و اگر این زمینه فکری فراهم نشود، در آینده مشکلات زیادی خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: رسیدن به آگاهی عمومی و اشتراک نظر در خصوص آینده برق به عهده رسانه‌ها است و این مسئله بلندمدتی است که باید به آن توجه خاص داشت.

۱۳۹۵/۵/۲۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...