نسخه چاپی

عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفتگو با نما:

امنیت كشور مرهون اقتدار ملی و قدرت نظامی ایران است

عکس خبري -امنيت كشور مرهون اقتدار ملي و قدرت نظامي ايران است

دشمنان جمهور اسلامی ایران چه ما اگر تحت اصل هفتم سازمان ملل باشیم و چه نباشیم اگر احساس كنند كه ما از جهت نظامی بنیه‌ای ضعیفی داریم ، مطمئن نسبت به ما رحمی نخواهند داشت. لذا اگر ما وحدت ملی خود را حفظ كنیم و از درون وحدت و عزت نیز داشته باشیم.

سید جواد جمالی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با مورد ارزیابی قرار دادن سخنان رئیس جمهور، با اشاره مسئله برجام اظهار داشت: با اجرای اجرئیات برجام برخی از تحریم‌های بیمه‌ای و کشتی ها صورت پذیرفت و تولید نفت و میعانات گازی افزایش پیدا کرده است. اما من حیث المجموع آنچه که مقام معظم رهبری از آن ناراحت هستند؛ آن است که قرار بود تمام تحریم‌ها یک جا برداشته شود. اما گروه 5+1 به خصوص آمریکا به دنبال این هستند، که ما از مواهب ثبت برجام محروم کنند؛ لذا برخی از تحریم‌ها لغو نکردند و برخی دیگر را تشدید کردند و برخی هم روی کاغذ لغو ولی در عمل لغو نشده است.

وی افزود: مباحثی را که در خصوص صادرات و واردات از سوی دولت طرح مسئله شد؛ باید در نظر بگیریم که 15هزار میلیارد کالای قاچاقی که مطابق آمار توسط رئیس جمهور مطرح شد باید بر آمار کالای وارداتی حساب کنیم . چرا که آنچه ضربه مهلک را به تولیدات داخلی زده است و از طرفی کفه وزن واردات ما نسبت صادرات سنگین ‌تراست که این به اقتصاد کشور آسیب وارد می کند.

جمالی ادامه داد: در رابطه با رشد اقتصادی کشور پیش‌بینی برای 8 درصد مطرح بود ؛ لذا در ازای یک درصد رشد اقتصادی باید صد هزار تا شغل ایجاد شود. ولی متأسفانه در مجموع با توجه به رشد 5 درصدی که در سال گذشته پیش بینی شد ولی در برخی از زمینه‌ها این رشد بین 0.5 تا 3درصد بود. و به رشد 5 درصد هم دست پیدا نکردیم. به طور کلی باید گفت اگر دولت گمان می کند که با رفع تحریم‌ها وامضای برجام می‌تواند در اشتغال زایی مؤثر باشد، تأکید می شود که برجام نقشی در این زمینه نداشته است.

نماینده مردم فسا در دهمین دوره از مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: نکته مهمی که بنده به آن اشاره می‌کنم و ،به آن انتقاد دارم این است که صحیح است که ما بیش از نیاز کشور تحصیل کرده داریم! و جز 5 کشور جهان از نیروی جوان وبا تحصیلات مهندسی بسیار زیاد داریم. اما بنده معتقدم که تا چه میزان تحصیلات این افراد کیفی بوده است! در اصل این قشر مدرکداران بیکار جامعه هستند و لازم است که دولت با توجه به نیاز سنجی در جهت ارتقا کیفیت تحصیلات در دانشگاهها گام بردارد.

وی افزود: متأسفانه برخی از افراد در سخنانی عنوان می کنند که به دلیل پذیرش برجام، سایه جنگ از سر کشور رد شده است. دشمنان جمهور اسلامی ایران چه ما اگر تحت اصل هفتم سازمان ملل باشیم و چه نباشیم اگر احساس کنند که ما از جهت نظامی بنیه‌ای ضعیفی داریم ، مطمئن نسبت به ما رحمی نخواهند داشت. لذا اگر ما وحدت ملی خود را حفظ کنیم و از درون وحدت و عزت نیز داشته باشیم.

۱۳۹۵/۵/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...