نسخه چاپی

اعزام نیروهای نظامی ایتالیا به لیبی

ایتالیا بزودی سفارت خود را در طرابلس پایتخت لیبی، كه در ماه فوریه سال 2015 بسته شد، با اعزام سفیر به انجا بازگشایی خواهد كرد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، پائولو جنتیلونی وزیر امور خارجه ایتالیا در گفتگو با روزنامه کوریره دلاسرا گفت: ایتالیا بزودی سفارت خود را در طرابلس پایتخت لیبی، که در ماه فوریه سال 2015 بسته شد، با اعزام سفیر به انجا بازگشایی خواهد کرد.

وی افزود: امیدوارم بازگشایی سفارت به محض احراز وجود شرایط امنیتی لازم، نقطه عطفی در تلاش قابل توجه ما برای همکاری با آن کشور باشد. البته تلاش ایتالیا نباید باعث تعجب شود چرا که کمک به تثبیت لیبی، از امنیت آن گرفته تا مسئله مهاجرت، یکی از اولویتهای ملی ایتالیا است.

وزیر امور خارجه ایتالیا همچنین از کمک های نظامی به حکومت لیبی خبر داد و افزود: در سطح نظامی، ما مشغول ارائه کمکهای لجستیکی به لیبی برای عملیات ضدتروریسم هستیم. جنتیلونی گفت: همکاری ما با لیبی به جز در زمینه های نظامی و بشردوستانه، در ابعاد اقتصادی و فرهنگی نیز خواهد بود. وزیر امور خارجه ایتالیا همچنین گفت: ایتالیا به آمریکا اجازه استفاده از پایگاههای موجود در خاک خود برای بمباران مواضع داعش را در لیبی داده است.

۱۳۹۵/۵/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...