نسخه چاپی

حمله هوایی روسیه به پایتخت داعش در سوریه

گزارش‌ها از سوریه حكایت از آن دارند كه در پی حملات هوایی روسیه به رقه، كه پایتخت داعش در سوریه لقب گرفته، آب لوله‌كشی در این شهر بزرگ كه هنوز صدها هزار سكنه دارد، قطع شده است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، تشکل "رقه در سکوت قتل عام می‌شود" که یک نهاد حقوق‌بشری ضدداعش است، روز پنجشنبه گزارش کرد در جریان حملات هوایی روسیه مرکز آبخیزداری و پمپاژ آب لوله‌کشی رقه هدف قرار گرفته است.

این نهاد حقوق‌بشری که پس از سقوط رقه و تسلط گروه موسوم به داعش در این شهر، تشکیل شده و توانسته در ماه‌های اخیر فعالیتش را گسترش دهد، همچنین گزارش کرده در جریان حملات جنگنده‌های روسیه، ۲۰ غیرنظامی هم کشته شده‌اند.

رقه یکی از بزرگترین شهرهای سوریه است و برآورد می‌شود با وجود آن که داعش کنترل آن را از سال ۲۰۱۴ در دست گرفته، هنوز ۲۵۰ هزار تا ۵۰۰ هزار غیرنظامی در آن زندگی می‌کنند.

به گزارش بی.بی.سی همزمان خبرگزاری "اعماق" که اخبار داعش را منتشر می‌کند قطع آب در رقه را تایید کرده است و گزارش داده که قطعی آب تمامی مناطق رقه را در بر می‌گیرد.

در همین حال، وزارت دفاع روسیه گفته جنگنده‌های این کشور مواضعی چون یک مرکز آموزشی داعش، یک انبار مهمات و یک کارخانه تهیه سلاح شیمیایی را در رقه هدف قرار داده‌اند و ضمن وارد کردن "خسارات جدی" تعداد قابل توجهی از شبه‌نظامیان این گروه را از پای در آورده‌اند.

مواضع داعش در رقه طی هفته‌های اخیر از دو جبهه غرب و شمال‌غرب مورد تهاجم قرار گرفته است. این حملات از یکسو توسط نیروهای دولت سوریه که از حمایت روسیه برخوردارند شکل گرفته و در جبهه دیگر ائتلافی از شبه‌نظامیان کرد و عرب با حمایت آمریکا به رقه حمله کرده‌اند.

۱۳۹۵/۵/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...