نسخه چاپی

حمله كلینتون به سیاست‌های اقتصادی ترامپ

«هیلاری كلینتون» نامزد حزب دمكرات در انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریكا در واكنش به انتشار برنامه های اقتصادی «دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوریخواه، «ركود» را تنها ماحصل كاهش بی حساب و كتاب نرخ مالیات دانست.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، «هیلاری کلینتون» نامزد حزب دمکرات در انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا در واکنش به انتشار برنامه های اقتصادی «دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوریخواه، «رکود» را تنها ماحصل کاهش بی حساب و کتاب نرخ مالیات دانست.

وی که در شهر وارن در ایالت میشیگان سخن می گفت، افزود که محور برنامه های اقتصادی ترامپ، کاهش مالیات پرداختی ثروتمندان و فعالان وال استریت است.

وی با متهم ساختن ترامپ به تلاش برای ساخت گریزگاه های مالیاتی، به وعده نامزد جمهوریخواه برای حذف قانون مالیات بر ارث اشاره کرد؛ قانونی که بشدت علیه طبقه ثروتمند آمریکاست.

کلینتون با مرور کوتاه بر سیاست های اقتصادی خود، ادعای ترامپ در حمایت از طبقه کارگر جامعه را دروغین خواند و گفت که او نمی داند که کارگران امروزه با چه مشکلاتی مواجه هستند.

وی در همین ارتباط افزود: سیاست های اقتصادی ترامپ تنها برای خودش و دوستانش خوب و برای بقیه، ضررآفرین است.

وزیر خارجه پیشین آمریکا با اشاره به برنامه خود برای سرمایه گذاری ۲۷۵ میلیارد دلاری در حوزه زیرساختی، گفت که در صورت پیروزی در انتخابات، توجهی ویژه به انرژی سبز نشان خواهد داد.

او بار دیگر بر لزوم ساخت دانشگاه های دولتی تأکید کرد و آن را به نفع طبقه متوسط جامعه دانست.

دونالد ترامپ روز دوشنبه با حضور در باشگاه اقتصادی دیترویت، برنامه های اقتصادی دولتش را تشریح کرده بود.

محور برنامه های اقتصادی ترامپ، تعیین سقف ۱۵ درصدی برای مالیات بر درآمد شرکت های خرد و کلان آمریکایی است.

این در شرایطی است که برخی شرکت های بزرگ در آمریکا هم اکنون تا ۳۵ درصد درآمد سالانه خود را به دولت پرداخت می کنند و ترامپ خود از این طرح به عنوان بزرگترین کاهش نرخ مالیات از زمان ریاست جمهوری رونالد ریگان یاد کرده است.

تیم مشاوران اقتصادی ترامپ که کاملاً مردانه است، شامل برخی سرمایه داران و صاحبان غول های تجاری است.

۱۳۹۵/۵/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...