نسخه چاپی

وام مسكن ارزان شد

در حالی كه در آغاز فصل نقل و انتقالات شاهد نوسان و افزایش قیمت وام 20 میلیون و 18 میلیون تومانی مسكن بوده‌ایم درحال حاضر به دلیل ركود در بازار خرید و فروش قیمت وام كاهش یافته است.

به گزارش ايسنا، درحال حاضر قيمت معامله هر وام 20 ميليون توماني در بازار آزاد از دو ميليون و 250 هزار تومان تا دو ميليون و 500 هزار تومان بوده و قيمت هر وام 18 ميليوني نيز از دو ميليون و صد هزار تومان تا دو ميليون و 300 هزار تومان در نوسان است.

اين درحالي است كه خريد و فروش وام مسكن نسبت به دو ماه قبل 50 تا 200 هزار تومان كاهش داشته است. پيش از اين قيمت خريد وام 20 ميليون توماني در بازار آزاد از دو ميليون و 400 هزار تومان تا دو ميليون و 700 هزار تومان متغير بوده است.

همچنين قيمت خريد وام 18 ميليون تومان نيز از دو ميليون و صد هزار تومان تا دو ميليون و 300 هزار تومان در نوسان بوده است.

به اعتقاد دلالان، خريد و فروش وام مسكن به دليل ركود نسبي در معاملات مسكن و نبود متقاضي براي وام‌هاي مسكن كاهش يافته است.

اين در حالي است كه معمولا در فصل نقل و انتقالات قيمت‌ خريد و فروش وام‌هاي مسكن براساس عرف هميشگي افزايش پيدا مي‌كرد.

به گزارش ايسنا، خريد و فروش وام‌ها و انتقال آن به صورت قولنامه‌اي است و در صورت هر مشكلي نظير فوت براي يكي از طرفين فروشنده يا خريدار مشكلات حقوقي وقضايي بسياري بوجود مي‌آيد.

البته در كلانشهرهايي نظير تهران كه قيمت هر متر مسكن به ندرت به كمتر از دو ميليون تومان مي‌رسد، عرضه وام‌هاي 18 و 20 ميليون توماني در خوش بينانه‌ترين حالت تنها 10 درصد از قيمت مسكن را پوشش مي‌دهد.

۱۳۹۱/۵/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...