نسخه چاپی

فصل آتش زدن كالاهای قاچاق در كشور

عکس خبري -فصل آتش زدن كالاهاي قاچاق در كشور

روز گذشته باخبر شدیم كه مبتنی بر مبارزه با قاچاق كالا و ارز، سازمان تعزیرات حكومتی درصدد امحای ۱۳ خودروی لوكس شامل «بنز اس۵۰۰»، «بی‌ام‌و»، «پورشه» و «رنجروور» است كه از طریق مرزهای غیررسمی وارد كشور شده‌اند. این اقدام برای اولین بار در كشور اجرا می‌شود

حضرت موسی(ع) گوساله سامری را که میزان زیادی طلا در ساختن آن به کار رفته بود، سوزاند، آن را تکه‌تکه کرد و ذرات آن را به دریا ریخت. از دیدگاه عده‌ای این کار حضرت موسی(ع) نوعی اسراف بود؛ چراکه وی می‌توانست این طلاها را بین مردم فقیر توزیع کند، یا آنکه آن را در استقرار عدالت و مقابله با ستمگران برای حکومت نوپای خود خرج نماید؛ اما نکته مهم اینجاست که در نگاه حضرت موسی(ع)، گوساله سامری منشأ فساد و هلاکت جامعه است و هرگونه بهره‌برداری از آن سبب انحطاط در جامعه می‌شود و دلیل دیگر اینکه برای تحقیر و توهین و از میان بردن شکل و ظاهر آن این اقدام را انجام داد؛ همان‌گونه که این عمل درباره مجسمه‌های فلزی پادشاهان عصر ما نیز تکرار شده است. حضرت موسی(ع) خواست غائله گوساله‌پرستی را به کلی از بین ببرد. در سال‌های گذشته بارها شاهد کشف محموله‌های قاچاق بوده‌ایم، اما این کالاها پس از مدتی با جریمه قاچاقچیان یا توزیع ارزان‌تر در بازار به دست مصرف‌کننده‌ها رسیده است. روز گذشته باخبر شدیم که مبتنی بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز، سازمان تعزیرات حکومتی درصدد امحای ۱۳ خودروی لوکس شامل «بنز اس۵۰۰»، «بی‌ام‌و»، «پورشه» و «رنجروور» است که از طریق مرزهای غیررسمی وارد کشور شده‌اند. این اقدام برای اولین بار در کشور اجرا می‌شود و تبعاً این سؤال برای برخی از مردم به وجود می‌آید که آیا بهتر نبود این کالاها مصروف امور دیگری می‌شد. این در حالی است که در کشورهای رقیب ایران نیز در مقابله با قاچاق از این تاکتیک استفاده می‌شود. برای نمونه، کشور روسیه در زمینه ورود خودروهای لوکس سال‌هاست که این رویه را دنبال می‌کند و بدون مقدمات طولانی این خودروها پرس شده و به کارخانه‌های ذوب آهن برای بازیافت فرستاده می‌شوند. مسئولان مبارزه با قاچاق کالا پس از بیانات رهبر معظم انقلاب در امر آتش زدن کالاهای قاچاق، این تدبیر را بسیار بجا دانستند و اکنون مردم منتظرند که سامری‌های بنیان‌برافکن را بسوزانند.
سازمان‌یافتگی قاچاق یکی از معضلاتی است که ذی‌نفعان آن از مبدأ تا مقصد توانسته‌اند کالاهای قاچاق را به گونه‌ای مدیریت کنند که وارد بازار شوند تا به سود سرشاری دست یابند.

۱۳۹۵/۵/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...