نسخه چاپی

كمیسیون انرژی حذف كارت سوخت را رد كرد

كمیسیون انرژی حذف كارت سوخت را به مصلحت ندیده و بر مصوبه مجلس قبل در این باره صحه گذاشت.

به گزارش نما؛ اسدالله قره‌خانی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس،‌ درباره جزییات جلسه امروز کمیسیون انرژی گفت: امروز اعضای کمیسیون درباره قراردادهای جدید نفتی اظهارنظر و استدلال کردند.

وی خاطرنشان کرد: موضوع قراردادهای نفتی موضوعی است که نمی‌توان راجع به آن احساسی تصمیم گرفت و نه سیاسی و اصل برای کمیسیون انرژی مصالح ملی و منویات مقام معظم رهبری و انطباق الگوی جدید نفتی با قوانین بالادستی و قانون فضای بهبود کسب و کار است.

قره‌خانی گفت: مخالفان قراردادهای نفتی معتقد بودند که با استفاده از متخصصان داخلی و یا با پیشبرد پروژه‌ها به صورت مرحله به مرحله می‌توان کشور را از انعقاد قراردادهای جدید نفتی با طرف‌های خارجی بی‌نیاز کرد.

وی چگونگی انتقال فناوری، مدت بهره‌برداری و ابهام در مبنا قرار دادن قوانین طرف‌های قرارداد در طرح دعاوی را از جمله دغدغه‌های مخالفان عقد قراردادهای جدید نفتی خواند و با اشاره به اینکه به برخی از این سؤالات از سوی وزارت نفت پاسخ داده شده است، اظهار داشت: در نهایت در جلسه امروز تصمیم بر آن شد که کمیسیون به فعالیت و بررسی خود در این زمینه ادامه دهد.

نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین مقرر شد کمیته حقوقی و قراردادهای کمیسیون انرژی از منتقدان و صاحب‌نظران دعوت کند که نظرات اصلاحی و دغدغه‌های خاطرشان را به کمیسیون ارائه کرده تا در جلسه‌ای مشترک با حضور وزیر نفت و مسئولان مربوطه در زمینه انعقاد قراردادها همچنین مسئولان سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات، مرکز پژوهش‌های مجلس،‌ سازمان‌های امنیتی و اقتصادی و سیاسیون به صورت شفاف ایرادات و نقطه نظرات خود را مطرح کرده و وزارت نفت نیز توضیحات لازم را بدهد.

وی افزود: نهایتاً کمیسیون انرژی با جمع‌بندی نظرات همه طرف‌ها گزارش خود را نهایی کرده و در آینده‌ای نه چندان دور در صحن علنی قرائت خواهد کرد.

قره خانی موضوع حذف کارت سوخت و تک نرخی کردن بنزین را دستور کار دیگر جلسه امروز کمیسیون انرژی خواند و گفت: با حضور نمایندگان مرکز پژوهش‌ها و دیوان محاسبات مجلس اعضای موافق و مخالف حذف کارت سوخت نظرات خود را مطرح کرده و در نهایت کمیسیون حذف کارت سوخت را به مصلحت ندیده و بر مصوبه مجلس قبل در این باره صحه گذاشت.

سخنگوی کمیسیون انرژی در پایان گفت که موضوع تک نرخی کردن قیمت بنزین نیز در جلسه فردای کمیسیون مطرح خواهد شد.

۱۳۹۵/۵/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...