نسخه چاپی

پیوستن "آرمیتا" به پروژه های دفاعی كشور

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح درباره نامگذاری محصول آزمایشگاه پرنده وزارت دفاع به نام «آرمیتا» گفت: این نامگذاری به خاطر نام دختر شهید داریوش رضایی‌نژاد است و ما به یاد آن شهید، نام این پروژه را آرمیتا گذاشته‌ایم.

به گزارش ايسنا، سردار احمد وحيدي در حاشيه مراسم افتتاح 6 دستاورد جديد صنايع دفاعي كشور، در جمع خبرنگاران همچنين درباره نامگذاري خمپاره‌انداز «وفا» نيز توضيح داد كه اين نامگذاري به ياد مرحوم «وفا غفوريان» از پيشكسوتان عرصه صنايع دفاع انجام شده است.


وي در ادامه به تشريح برخي ويژگي‌هاي دستاوردهاي جديد رونمايي شده پرداخت و درباره نسل چهارم موشك فاتح 110، این موشک را از دقیق‌ترین و پیشرفته‌ترین موشک‌های بالستیک زمین به زمین با سوخت جامد مرکب توصيف كرد و از به توليد انبوه رسيدن نسل‌های مختلف این موشک خبر داد.


وزير دفاع، توان نقطه‌زنی در شرایط مختلف جوي، افزایش طول عمر موشک، افزایش زمان استقرار موشک مسلح بر روی سکوی پرتاب براي شلیک به موقع، کاهش زمان تست‌های قبل از پرتاب و حین پرتاب و زمان ترک موضع پرتاب را از توانمندی‌های مهم این موشک برشمرد.


وحيدي همچنين با اشاره به توليد موتور دریایی بنیان 4 اظهار كرد: یکی از گلوگاه‌های فنی در طراحی و ساخت شناورهای سنگین، تامین توان و قوه محرکه شناور است و در اين راستا،‌ متخصصان صنایع دریایی كشور موفق شدند موتور دریایی بنیان 4 را با 16 سیلندر و قدرت 5 هزار اسب بخار و 18 تن وزن بر روی شناورهای بزرگ نظامی نصب کنند.


وی همچنين به توليد آزمایشگاه پرنده آرمیتا اشاره كرد و افزود: اين پروژه سکوی تست‌های پروازی با هدف آزمایش سامانه‌های هوایی در شرایط واقعی پرواز ساخته شده است. اين پروژه با هدف آزمایش سامانه پرتاب هواپیمای جنگی، آزمون سامانه دستگاه تولید اکسیژن هواپیما‌، آزمون سامانه اویونیک پیشرفته هواپیما و آزمایش اویونیک پیشرفته به خلبان‌های هواپیمای جنگنده انجام شده است.


وزير درباره خودروی تاکتیکی ارس نيز اظهار كرد: خودروی تاکتیکی ـ فرماندهی ارس با 3.4 تن وزن و قدرت 133 اسب بخار با دو کابین یکپارچه به عنوان خودروی حامل فرماندهان،‌ خودروی هجومی و خودروی پشت خاکریز قابلیت استفاده در تمام مناطق عملیاتی صعب‌العبور و شهری را دارد.


وحیدی درباره پروژه خمپاره‌انداز وفا نيز گفت: سامانه خمپاره‌انداز برد بلند 160 میلیمتری وفا که در برد توپخانه‌های معمولی اجرای آتش می‌کنند، دارای مشخصاتي نظير افزایش قدرت سر جنگی به میزان دو تا سه برابر، عمر بالای مهمات نسبت به گلوله‌های موشکی، پراکندگی کمتر نسبت به گلوله‌های موشکی و نواخت تیر 5 تا 8 گلوله در دقیقه است.


وي همچنین با اشاره به رونمایی از سامانه جهت‌یاب و شنود شاهد گفت: این سامانه پولیس سیگنالی و جهت‌یابی در باندهای VHF و UHF و مدلاسیون‌های مختلف را در فاصله زمانی بسیار کم انجام می‌دهد. اين سامانه سیگنال‌های ثابت، آنالوگ و جهش فوقانی را تشخیص مي‌دهد، پردازش مي‌كند و مي‌تواند امکان شنود چند کانال را به طور همزمان فراهم کند.

۱۳۹۱/۵/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...