نسخه چاپی

ریزش یك فراكسیون پرامید

یكی از افراطیون مدعی اصلاح طلبی كه سابقا عضو حزب منحله مشاركت بود، طی مصاحبه‌ای در واكنش به تشكیل فراكسیون مستقلین و ریزش اعضای فراكسیون امید، این امر را به فال نیك گرفت و اعلام كرد با این شرایط فراكسیون امید خالص‌تر می‌شود!

به گزارش نما به نقل از میزان شقه شقه شدن لیست امید این روزها دغدغه نخست اصلاح طلبان است و آن‌ها هر روز در رسانه‌ها و نشریاتشان در کنار بحث عبور یا عدم عبور از رئیس جمهور، بحث پاره پاره شدن فراکسیون متبوعشان را نیز مطرح می‌کنند.

قبل از آغاز به کار مجلس دهم، اصلاح طلبان با برگزاری انواع و اقسام میتینگ‌ها چنین تبلیغ و القاء می‌کردند که لیست راه‌یافتگانشان به بهارستان، 170 نفر را شامل می‌شود اما در روز انتخابات هیئت رئیسه، آن‌ها با واقعیت های سیاسی روبه رو شدند و کاندیدای موردنظرشان تنها 103 رای را کسب کرد.

اما ریزش فراکسیون امید تنها منحصر به انتخابات هیئت رئیسه مجلس نماند، بلکه در اواخر تیرماه در جریان مجمع عمومی این فراکسیون برای تعیین هیئت رئیسه دائم آن، تنها 70 نفر شرکت کردند. در همان زمان در محافل اصلاح طلبی چنین مطرح شد که برخی اعضای فراکسیون امید به فراکسیون مستقلین پیوسته‌اند؛ فراکسیونی که چند روز قبل از تشکیل مجمع عمومی کم رونق فراکسیون امید، شکل گرفته بود و خشم پدرخوانده‌ها و تندروهای جریان اصلاح طلبی را به همراه داشت.

یکی از افراطیون مدعی اصلاح طلبی که سابقا عضو حزب منحله مشارکت بود، طی مصاحبه‌ای در واکنش به تشکیل فراکسیون مستقلین و ریزش اعضای فراکسیون امید، این امر را به فال نیک گرفت و اعلام کرد با این شرایط فراکسیون امید خالص‌تر می‌شود!

اما نظر اکثر اصلاح طلبان بیرون از مجلس و بویژه گردانندگان فراکسیون امید در داخل مجلس، مطابق با نظر فوق‌الذکر نیست؛ این امر را می‌توان از مصاحبه‌های اخیر آن‌ها دریافت؛ عارف سرلیست امیدی‌ها در مصاحبه‌های اخیر خود اگر چه اعلام داشته قصد گلایه ندارد اما نارضایتی از شکاف و ریزش در فراکسیون متبوعش را می‌توان از فحوای کلام او دریافت.

حسن رسولی مشاور او نیز پس از انتخابات هیئت رئیسه مجلس، طی مصاحبه‌ای، گلایه‌های مفصلی را از اعضای حزب دولتی اعتدال و توسعه کرده بود و آن‌ها را متهم به عدم انجام حمایت‌های لازم علی رغم تعهداتشان کرده بود.

در همین رابطه فاطمه هاشمی از اعضای حزب اعتدال و توسعه اخیرا طی مصاحبه‌ای با روزنامه آرمان با بیان اینکه برخی كانديداها اشتباهی وارد ليست اميد شدند، گفته است،"متاسفانه عده‌ای به ليست اميد اعتقاد نداشتند و تنها به دليل كسب رای و ورود به مجلس خود را در ليست اميد قرار دادند".

هاشمی علت عدم هماهنگی فراکسیون امید را وجود افرادی دانسته که هيچ اعتقادی به ليست اميد نداشتند و تنها به خاطر جلب آرای مردم وارد آن شدند.

۱۳۹۵/۵/۲۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...