نسخه چاپی

قیمت طلا ثابت ماند

طلای جهانی در اوایل معاملات روز جاری همچنان تحت تاثیر آمار اقتصادی ضعیف آمریكا قرار داشت و نسبت به قیمت نهایی روز جمعه تغییر چندانی نداشت.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: طلای جهانی در اوایل معاملات روز جاری همچنان تحت تاثیر آمار اقتصادی ضعیف آمریکا قرار داشت و نسبت به قیمت نهایی روز جمعه تغییر چندانی نداشت.

هر اونس طلا برای تحویل فوری ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۱۳۳۹.۱۲ دلار رسید. این فلز زرد روز جمعه حداکثر ۱.۴ درصد صعود کرده و به ۱۳۵۵.۸۰ دلار رسیده بود اما تحت تاثیر سودگیری معامله گران، تا پایان روز اندکی کاهش یافت.

در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر تغییر چندانی نداشت و ۱۳۴۴.۴۰ دلار بود. بهای معاملات این بازار روز جمعه با ۶.۸۰ دلار یا ۰.۵ درصد کاهش، در ۱۳۴۳.۲۰ دلار بسته شد.

وزارت بازرگانی آمریکا روز جمعه اعلام کرد میزان خرده فروشی در ماه گذشته ثابت بود زیرا مصرف کنندگان خرید پوشاک و سایر کالاها را کاهش دادند. این آمار ضعیف‌تر از حد مطلوب انتظارات برای رشد اقتصادی سریع‌تر در سه ماهه سوم را کمتر کرد و دورنمای افزایش نرخهای بهره در ماه‌های آتی را کمرنگ کرد. طلا به افزایش نرخ‌های بهره فوق‌العاده حساس است، زیرا نرخ‌های بهره بالاتر هزینه نگهداری دارایی‌های بدون بازده مانند این فلز را افزایش داده و از سوی دیگر ارزش دلار را پشتیبانی می‌کنند که به نوبه خود قیمت این دارایی‌ها را تحت فشار قرار می‌دهد.

دلار روز دوشنبه در موضع دفاعی قرار گرفت و تحت تاثیر آمار خرده فروشی آمریکا همچنان تحت فشار نزولی بود.

بر اساس گزارش رویترز، دلار قوی‌تر کالاهایی مانند طلا را که به این ارز قیمت گذاری می شوند، برای خریداران دارنده ارزهای خارجی گران‌تر کرده و تقاضا برای آنها را کمتر می کنند.

به گفته سام لاگلین، معامله‌گر فلزات ارزشمند در گروه ام کی اس، تعطیلات تابستانی در نیمکره شمالی حجم معاملات را کاهش داده و روند رشد قیمت طلا را محدود کرده است به همین دلیل انتظار نمی رود طلا در کوتاه مدت از محدوده معاملات ۱۳۳۰ تا ۱۳۶۰ دلار خارج شود.

وی در ادامه افزود: آمار خرده فروشی ضعیف ژوییه که روز جمعه منتشر شد ممکن است هفته جاری اندکی از قیمت فلزات ارزشمند حمایت کند با اینهمه فعالان بازار معاملات خریدشان را کاهش داده اند و این مسئله قیمتها را تحت فشار قرار داده است.

ذخایر "اس پی دی آر گولد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری طلا در جهان است، روز جمعه ۱.۲۲ درصد نسبت به پنج شنبه کاهش پیدا کرد و به ۹۶۰.۴۵ تن رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۵ درصد افزایش داشت و به ۱۹.۷۹ دلار رسید. هر اونس پلاتین یک درصد افزایش یافت و در ۱۱۲۸.۲۰ دلار ایستاد. هر اونس پالادیم با ۰.۴ درصد افزایش، ۶۸۶.۹۷ دلار معامله شد. این فلزات روز جمعه به پایین‌ترین قیمت در بیش از دو هفته اخیر نزول کرده بودند.

۱۳۹۵/۵/۲۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...