نسخه چاپی

كتابخوان‌های ایرانی بیشتر چه می‌خوانند؟

عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان گفت: طبق آمار بیشترین كتابخوان‌های ایرانی، نخست كتب دینی و بعد ادبیات می‌خوانند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، دکتر علی نوری در آیین اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی افزود: اگر به دقت نگاه کنیم، کتاب‌های دینی هم جزو ادبیات است و عکس این قضیه در کتاب‌های حافظ، عطار، مولوی و فردوسی نیز نمایان است.

نوری با بیان اینکه آنچه روح ما را رشد می‌دهد، ادبیات است، اضافه کرد: ادبیات جنبه تزکیه‌ای و تخلیه هیجانات مضر را دارد. تنها مسیری که می‌توانیم این هیجانات مضر را بدون مخرب از وجودمان بیرون کنیم از راه ادبیات، دین و هنر است. بنابراین جور دیگر باید اندیشید و دید. پشتوانه اصلی کشور ما، دین و ادبیات و هنر است. باید با مطالعه آثار ادبی به خود راستین‌مان و به هویت ایرانی– اسلامی برگردیم.

وی اضافه کرد: در دوران شکوه ایران می‌بینیم که دانشمندان، ادیبان و هنرمندان، ایرانی و مسلمان بوده‌اند و چاره کار ما در بازبینی این متون است و صرفاً هویت ایرانی کارساز نیست بلکه باید تلفیقی از هویت ایرانی– اسلامی باشد. باید از ادبیات در تبلیغ خوبی‌ها استفاده کنیم و الگوهایی از هویت بسازیم. باید به خوب خواندن ادبیات برگردیم و برای سرگرمی آن را نخوانیم بلکه از ادبیات استفاده کنیم تا بیدار شویم، بنابراین دین، ادبیات و هنر کالاهایی حیاتی مثل آب هستند و اگر این‌ها را رها کنیم، ضرر خواهیم کرد.

این استاد ادبیات گفت: بسیاری از آثار درخشان لرستانی‌ها در زمینه ادبیات چیزی از بهترین‌های تاریخ ایران کم ندارند اما به این آثار توجه آن‌چنانی نمی‌شود.

۱۳۹۵/۵/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...