نسخه چاپی

دفن پدر در كوه پس از جنایت!

به گزارش نما- «خبرجنوب» نوشت: پسری که متهم به قتل عمدی پدر خود در شهرستان آباده است، به زندان محکوم شد.

اين جنايت چندی قبل در آباده رخ داد. جسد دفن شده مردي ميانسال که درون چاهی در کوه دفن شده بود و فقط قسمتی از دستش بیرون آمه بود توسط یک چوپان ديده شد. پس از گزارش این موضوع، قاضي بازپرس ويژه قتل كه همراه با تيم بررسي صحنه جرم تشخيص هويت آگاهي در محل حادثه حاضر شده بودند، براي كشف راز جنايت به تحقيقات ميداني پرداختند اما در آن ساعت از شب كسي شاهد جنايت نبود. از این رو به دستور بازپرس پرونده جسد وی از زیر خاک بیرون آورده شد. پس از آن پرونده ای تشکیل و تحقیقات در این خصوص آغاز شد. در بررسی ها فاش شد که مدت زمان زیادی از دفن این جسد نمیگذرد از این رو تحقیقات برای به دست آمدن هویت وی انجام تا اینکه ماموران خانواده یک مفقودی را شناسایی کردند.
با حضور آنها در پزشکی قانونی یکی از آنها جسد را در حالی شناسایی کرد که آثار اصابت جسم سخت بر سر مقتول قابل مشاهده بود از این رو ماموران احتمال دادند وی قربانی یک جنایت است.
در ابتدا ماموران به تحقیق از خانواده قربانی پرداختند اما آنها مدعی شدند که وی با هیچ کس اختلاف نداشته است از این رو فرضیه جنایت با انگیزه انتقام جویی رد شد. در این مابین پسر مقتول که دست وپای خود را گم کرده بود قادر به پاسخگویی به سوالات ماموران نبود و سعی در گمراه کردن آنها داشت.
جوان مرموز
اظهارات پسر جوان كمي عجيب بهنظر ميرسيد. بازپرس كه به حرفهاي پسر جوان مشكوك شده بود، از او بازجويي كرد و جوابهاي پسر جوان شك بازپرس جنايي را بيشتر كرد.
همه اينها باعث شد كه بازپرس دستور بازداشت وی را صادر كند كه اين دستور با واكنش شديد خانواده مقتول روبهرو
شد.
اعتراف به جنايت
تحقيقات ادامه داشت و بازپرس به همراه كارآگاهان جنايي تلاش ميكردند راز اين جنايت را فاش كنند. به اين ترتيب بازجويي از پسر جوان از سر گرفته شد و او كه چارهاي جز بيان حقيقت نداشت به قتل پدرش اعتراف كرد.
وي گفت: بر سر مسائل مالي تصميم به قتل پدرم گرفتم و حالا بهشدت پشيمانم. پدرم خيلي هوايم را داشت. اما زيادهخواهي من و طمع رسيدن به پول باعث شد كه دست به قتل او بزنم. من از چند روز قبل براي قتل پدرم نقشه كشيدم و حتي قصد داشتم نقشهام را اجرا كنم كه نشد و در نهايت شب حادثه اين نقشه را عملي كردم. با اعترافات متهم، براي او قرار بازداشت صادر شد. بدین ترتیب این پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شد.
جلسه رسیدگی به این پرونده در شعبه سوم کیفری یک تشکیل شد.
در این جلسه نماینده دادستان به قرائت متن کیفرخواست پرداخت و خواستار مجازات متهم شد. سپس اولیای دم رضایت خود را اعلام کردند.
در ادامه متهم به تشریح جنایت پرداخت و مدعی شد که پدرش را با ضربات گلدان به قتل رسانده و سپس جسد او را در کوه دفن کرده است.با توجه به سن متهم و اعلام رضایت اولیای دم ، هیات قضایی حکم به پرداخت دیه و زندان متهم دادند که این حکم در دیوانعالی کشور تایید شد.

۱۳۹۵/۵/۲۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...