نسخه چاپی

هدایت الله خادمی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی نما:

قراردادهای جدید نفتی، باج دهی به غرب است/ گروه ده نفره كرسنتی پشت پرده قرارداد/ به رئیس جمهور نوشتم اگر خارجی ها یك قرارداد یكطرفه تنظیم می كردند، بهتر از قرارداد كنونی می شد

عکس خبري -قراردادهاي جديد نفتي، باج دهي به غرب است/ گروه ده نفره کرسنتي پشت پرده قرارداد/ به رئيس جمهور نوشتم اگر خارجي ها يک قرارداد يکطرفه تنظيم مي کردند، بهتر از قرارداد کنوني مي شد

عضو كمیسیون انرژی مجلس، قراردادهای جدید نفتی را، «باج دهی» به كشورهای خارجی عنوان كرد و تصریح كرد: من نمی دانم چرا باید چنین باجی به غربی ها بدهیم كه استقلال سیاسی و اقتصادی ما را سلب می كند. نمی دانم این چه اصراری است كه آقایان روی این موضوع دارند. متأسفانه اینگونه اقدامات، توسط گروه كرسنتی دارد پیگیری می شود و معلوم نیست كه نظام چه بدهكاری به این گروه ده نفره دارد.

هدایت الله خادمی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی نما ، با انتقاد از قراردادهای جدید نفتی گفت: جای این سؤال وجود دارد که ما به کجا رسیده ایم که خارجی ها باید بیایند نفت ما را استخراج کنند؛ در حالی که خودمان در دورانی که امکانات کافی هم نداشتیم این کار را انجام می دادیم.

وی به حضور وزیر نفت در کمیسیون انرژی اشاره کرد و اظهار داشت: به آقای وزیر گفتم که برای ما خجالت آور است که عربستان بعد از 108 سال، خارجی ها را از کشورش بیرون کرده است و امورات مربوط به نفت را خودش انجام می دهد، اما ما بعد از 108 سال، تازه داریم خارجی ها را می آوریم! این کار چه دلیلی دارد؟

عضو کمیسیون انرژی ادامه داد: آقای زنگنه پاسخ داد که عربستان پول دارد. ما هم گفتیم راه جذب پول چیز دیگری است؛ چرا باید مملکتمان را به دست خارجی ها بدهیم؟

خادمی با انتقاد از سکوت در قبال قراردادهای جدید نفتی گفت: انتظار می رود که همه به این موضوع ورود پیدا کنند. متأسفانه چون قدرت در دست دولت است، بسیاری از سازمانها و ارگانها، کناره می گیرند و می ترسند که به موضوع قراردادهای نفتی ورود پیدا کنند.

مدیرعامل سابق حفاری شمال با بیان اینکه از هیئت رئیسه مجلس انتظار داریم که به موضوع قراردادهای نفتی ورود پیدا کند گفت: هیئت رئیسه مجلس نباید بگوید که ورود به قراردادهای نفتی به مجلس مربوط نیست؛ مجلس در رأس امور است؛ اگر نخواهد به اینگونه مسائل وارد شود، پس باید در چه مسائلی وارد شود.

نماینده ایذه، قراردادهای جدید نفتی را، «باج دهی» به کشورهای خارجی عنوان کرد و تصریح کرد: من نمی دانم چرا باید چنین باجی به غربی ها بدهیم که استقلال سیاسی و اقتصادی ما را سلب می کند. نمی دانم این چه اصراری است که آقایان روی این موضوع دارند. متأسفانه اینگونه اقدامات، توسط گروه کرسنتی دارد پیگیری می شود و معلوم نیست که نظام چه بدهکاری به این گروه ده نفره دارد.

خادمی اضافه کرد: در نامه ای که در خصوص قراردادهای نفتی به رئیس جمهور نوشتم، به ایشان متذکر شدم که اگر تنظیم این قراردادها را به شرکت های «توتال» یا «شل» می­سپردیم و می گفتیم یک قرارداد یکطرفه به سود خودتان بنویسید، بهتر از قراردادی می شد که در داخل تنظیم شده است.

۱۳۹۵/۵/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...