نسخه چاپی

مأموریت جدید تاجزاده

عکس خبري -مأموريت جديد مهره كليدي فتنه

باری، آن روز در آستانه فتنه88 دنبال حساسیت زدایی از «منافقین انقلاب» بودند و امروز دنبال حساسیت زدایی از «منافقین خلق»؛ برای رمزگشایی از این پروژه جدید، شاید كافی باشد مسئولیت انتخاباتی جدید تاجزاده را رصد كنیم. مسئولیتی كه برای دوره نارضایتی غرب از الگوشدن «ایران امن» در منطقه گرفتار آتش جنگ نیابتی آمریكا معنادار است.

محمد مهدی اسلامی- در دو سه ماه اخیر در رسانه های رسمی دشمنان کشورمان –از رسانه های آمریکایی و انگلیسی تا رسانه های سعودی و تکفیری- نام منافقین تکرار می شود. در حدی که تلاش برای شوک احیا به سازمانی که سالهاست جز دردسر برای اربابانش هیچ نداشته، کاملا مشهود است و نشان از یک برنامه حساب شده دشمنان علیه کشورمان دارد. اما چراغ سبزهای اخیر به دشمن از طریق همدردی با منافقین، از سوی چهره هایی که هنوز برخی اتحاد آنها با اپوزسیون را باور ندارند - همچون تاجزاده (1) چهره ارشد سازمان مجاهدین انقلاب- و هجمه به امام خمینی(ره) برای دفاع از منافقین، بیانگر غلط بودن تحلیل کسانی است که ائتلاف فتنه گران در 88 را حاصل یک همراهی راهبردی نمی دانستند. شاید برای تدقیق بیشتر بهتر باشد به 8 سال قبل برویم.

جمعه 26 مهرماه 1387، روزهایی که بسیاری گمان می کردند که خاتمی خود را برای حضور در انتخابات88 مهیا می کند، وی سخنانی به زبان آورد که عدم تناسب آن با اخبار داغ روز برای برخی گیج کننده بود. سخنان او پیرامون ترور و تروریسم، در حالی ایراد می شد که پس از دولت او هیچ اثری از ترور و ناامنی مشهود نبود. او در ادامه تصریح کرد که «با وجود از بین رفتن گروه منافقین، گروهی خلق منافقین جدید می کنند» او در ادامه با بیان این ادعا که «در جامعه ما برخی ... دارای جمود در اندیشه، خود برتر بینی در احساس و خشونت در رفتار هستند... این جریان سعی می کند امروز استثناها را به صورت قاعده در آورد. ... خلق منافقین جدید کند و مخالف سلیقه خود را هرچند از نیروهای نزدیک به امام بوده ، به همکاری با دست خبیث بیگانه متهم کند و سعی دارد با این وضعیت جامعه را در حالت فوق العاده قرار دهد.» (2)

این سخنان پس از شکست کودتای نافرجام بر علیه جمهوریت نظام در فتنه 88، نشان می دهد که گوینده از ادعای اینکه آنها به همکاری با بیگانه متهم می شوند و جامعه را در حالت فوق العاده قرار می دهند، قصد ایجاد پیش ذهنیت برای نادیده گرفتن هشدارها در آستانه دست دادن فتنه گران با بیگانه را دارد.

حساسیت زدایی خاتمی از منافقین جدید را نمی توان اتفاقی دانست. چه آنکه چند ماه بعد و در فاصله نزدیک تر به انتخابات، مصطفی تاجزاده یادداشتی با عنوان «درباره مجاهدین خلق» نوشت و با ارجاع به آن سخنرانی خاتمی و وصیتنامه شهید اسدالله لاجوردی، تلاش نمود اثبات کند که مسیر «سازمان مجاهدین انقلاب» از «سازمان مجاهدین خلق» جداست. (3)

اشاره او به این فراز از وصیتنامه شهید لاجوردی بود: «خدایا تو شاهدی چندین بار با عناوین مختلف خطر منافقین انقلاب را (همانها که التقاط به گونه ی منافقین خلق سراسر وجودشان را و همه ذهن و باورشان را گرفته و همانا ریاکارانه برای رسیدن به مقصودشان دستمال ابریشمی بسیار بزرگ به بزرگی مجمع الاضداد به دست گرفته اند، هم رجایی و باهنر را می کشند هم به سوگشان می نشینند، هم با منافقین خلق پیوند تشکیلاتی وسپس...برقرار می کنند ، هم آنان را دستگیر می کنند و هم برای آزادیشان و اعطای مقام و مسئولیت بدانان تلاش می کنند و از افشای ماهیت کثیف انان سخت بیمناک می شوند، هم در مبارزه علیه آنان - و در حقیقت برای جلب رضایت مسولین و نجات بنیادی آنان- خود را در صف منافق کشان می زنند و هم در حوزه های علمیه به فقه و فقاهت روی می آورند تا مسیر فقه را عوض کنند.) به مسئولین گوشزد کرده ام. گفته ام که خطر اینان به مراتب زیادتر از خطر منافقین خلق است، چرا که علاوه بر همه شیوه های منافقانه منافقین، سالوسانه در صف حزب اللهیان قرار گرفته، صفوف مقدم را غاصبانه به تصرف خود درآورده اند به گونه ای که عملا عقل و اراده منفصل برخی تصمیم گیرندگان قرار گرفتند.»

تلاش کسانی که هشدار وصیت نامه او درباره آنها بوده است برای لوث نمودن هشدار وی درباره منافقین جدید چندان دور از انتظار نیست. اما تاسف عمیق برای کسانی است که مخاطب وصیت نامه بوده اند و در فهم مصادیق آن، چنان سستی به خرج دادند تا اتفاقاتی همچون حوادث فتنه 88 برای کشور پدید آید که اگر نبود رهبری حکیمانه آن پیر فرزانه و حضور استوار مردم بصیر ایران، شاید برای فهم دیر هنگام این هشدارها نیز خیلی دیر بود.

باری، آن روز در آستانه فتنه88 دنبال حساسیت زدایی از «منافقین انقلاب» بودند و امروز دنبال حساسیت زدایی از «منافقین خلق»؛ برای رمزگشایی از این پروژه جدید، شاید کافی باشد مسئولیت انتخاباتی جدید تاجزاده را رصد کنیم. مسئولیتی که برای دوره نارضایتی غرب از الگوشدن «ایران امن» در منطقه گرفتار آتش جنگ نیابتی آمریکا معنادار است.

پی نوشت:

1- یادداشت منتشره او در فضای مجازی؛ بازنشر شده در BBC، 23 مردادماه 1395

2- ایسنا کد خبر: 8707-14550

3- سایت نوروز، کد خبر 11193

۱۳۹۵/۵/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...