نسخه چاپی

وزیر بهداشت: من از اول مخالف كمك پرستاری بودم

وزیر بهداشت با عنوان این مطلب كه با كمبود شدید نیروی پرستاری مواجه ایم، تاكید كرد: موافق واگذاری تصدی گری ها به سازمان نظام پرستاری هستم.

به گزارش نما به نقل از مهر، دکتر سید حسن هاشمی روز سه شنبه در اولین نشست مشترک منتخبین دوره چهارم نظام پرستاری با مسئولین وزارت بهداشت، موضوعات مهمی از حوزه پرستاری را مورد اشاره قرار داد.

وی افزود: به رغم محدودیت ها و فضای ناسالم، اقدامات انجام شده برای جامعه پرستاری کم نبود.

هاشمی با عنوان این مطلب که مشکلات مردم بیشتر از مشکلات جامعه پزشکی و پرستاری است، گفت: در مورد اعتبارات وزارت بهداشت غلو شده است

وی با بیان این مطلب که پرستاران طعم شیرین خدمات طرح تحول سلامت از ناحیه مردم را بیشتر احساس می کنند، اظهارداشت: اولویت وزارت بهداشت، خدمت به مردم و در مرحله بعد ارائه دهندگان خدمت است.

وزیر بهداشت تاکید کرد: به رغم تخریب های چند ماه گذشته براساس آخرین نظرسنجی های مراکز معتبر علمی، سلامت در جایگاه اول رضایتمندی مردم قرار دارد.

هاشمی خواستار استمرار جلسات با شورای عالی و سازمان نظام پرستاری در ماه های باقیمانده دولت یازدهم شد و گفت: از فرصت ایجاد شده در دولت یازدهم در توجه به حوزه سلامت باید نهایت استفاده را کرد.

وی با اعلام اینکه تغییری در جایگاه معاونت پرستاری در ستاد وزارتخانه ایجاد نخواهد شد، افزود: تغییر در جایگاه مدیریت پرستاری دانشگاه ها نیازمند زمان است.

وزیر بهداشت با بیان این مطلب که پزشک خانواده صحیح متولد نشده است، گفت: اصل نظام ارجاع است. تا بیمه درست نشود تقاضای القایی و استانداردهای درمان اصلاح نخواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه مقصر عدم رعایت حقوق بیماران بیمه ها هستند، موضوع کمبود نیروی پرستاری را مورد اشاره قرار داد و افزود: با کمبود شدید نیروی پرستاری مواجه ایم و از همین رو، دو برابر نیروهای موجود به پرستار نیاز داریم

وزیر بهداشت با بیان این مطلب که موافق دانشکده خصوصی پرستاری هستیم، گفت: به جای خروج فرزندان این کشور برای تحصیل به کشورهای غیر معتبر علمی دانشکده های علوم پزشکی خصوصی دائر کنیم

هاشمی همچنین موافقت خودش با واگذاری تصدی گری ها به سازمان نظام پرستاری را اعلام کرد و افزود: من از اول مخالف کمک پرستاری بودم.

۱۳۹۵/۵/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...