نسخه چاپی

66 دستگاه خودرو لوكس قاچاق در انتظار حكم نهایی

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیكی با بیان اینكه 66 دستگاه خودرو لوكس قاچاق در انبارهای این سازمان وجود دارد، گفت: در سال جاری بیش از 42 میلیارد تومان كالای قاچاق توسط سازمان اموال تملیكی به فروش رسیده است.

به گزارش نما به نقل از میزان، امین دلیری در رابطه با وجود خودروهای لوکس قاچاق در انبارهای این سازمان و تعیین و تکلیف آن‌ها، اظهار کرد: تعداد 66 دستگاه خودرو لوكس قاچاق اعم از بنز ، پورشه ، رنجرور و رولزرویس جهت تعيين تكليف در اختیار سازمان اموال تمليكي قرار دارد.

وی افزود: براساس آئين نامه اجرايي مواد 55 و 56 قانون مبارزه با قاچاق كالا و ارز كه اخيرا در هيات دولت تصويب و ابلاغ شده است، سازمان اموال تمليكي مكلف است كالاهاي قاچاق مكشوفه را در صورت امكان به شرط صادرات و با اخذ تضمين لازم به فروش برساند و در غير اين صورت مطابق مقررات اين آئين نامه امحاء خواهد شد.

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی خاطرنشان کرد: فروش و توزيع كالاهاي قاچاق مكشوفه در داخل كشور به استثناي كالاهايي كه در بازار داخل نياز جدي به آن احساس می‌شود و به توليد داخلي و تجارت خارجي لطمه وارد نمي‌سازد ، مجاز نمي باشد.

دلیری تاکید کرد: در صورت اراده و عزم همه دستگاههاي مسئول و صدور احكام و مجوزهاي لازم از سوي مراجع قضايي و ساير دستگاههاي مرتبط ، امحاء خودروهاي قاچاق كه امكان صادرات مجدد براي آنها وجود ندارد ، محتمل است.

وی میزان کالای قاچاق در سال گذشته شده را براساس آمار منتشر شد ه از سوي ستاد مركزي قاچاق كالا و ارز 5/15 ميليارد دلار اعلام کرد، گفت: طي سال گذشته از مجموع کالاهای قاچاق تحویل شده به سازمان اموال تملیکی حدود 300 ميليارد تومان كالاي قاچاق تعیین تکلیف گرديده است كه از اين ميزان كالا، 16 ميليارد تومان امحاء، 160 ميليارد تومان استرداد و 128 ميليارد تومان نيز طي مزايده هاي سراسري به فروش رسيده است.

مديرعامل سازمان جمع آوري و فروش اموال تمليكي یادآور شد: در چهار ماهه نخست سال جاري 420 میلیارد و 246 میلیون ريال كالاي قاچاق توسط سازمان اموال تمليكي به فروش رسيده است .

دلیری در انتها گفت: طبق تبصره ماده 77 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مبالغ حاصل از فروش كالاي قاچاق به خزانه دولت واريز شده و بخشي از اين منابع براي مبارزه با قاچاق در اختيار ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز قرار مي‌گيرد.

۱۳۹۵/۵/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...