نسخه چاپی

باز هم «همش» باختیم!

رویای بزرگ كشتی فرنگی ایران با افسوس و ناكامی به پایان رسید تا ریو فعلا به عنوان یكی از ضعیف‌ترین دوره‌های حضور ایران در المپیك‌های اخیر به یاد فرنگی‌كاران بماند.

به گزارش نما به نقل از ورزش سه، با شکست قاسم رضایی مدافع عنوان قهرمانی المپیک مقابل حریف کوبایی، تیم فرنگی حتی یک کشتی‌گیر ندارد که در این رقابت‌ها باخت را تجربه نکرده باشد. حمید سوریان، امید نوروزی، سعید عبدولی، حبیب‌الله اخلاقی، قاسم رضایی و بشیر باباجان‌زاده 6 کشتی‌گیری بودند که همه کمتر از حد انتظار کار کردند تا برخلاف پیش‌بینی‌ها چیزی از مسابقات ریو 2016 برای ایران باقی نماند. در حال حاضر تنها یک بخت ضعیف برای کسب برنز برای قاسم رضایی وجود دارد که البته در صورت حصول برنزهای رضایی و عبدولی ارزش یک طلا را نخواهد داشت.

تیم کشتی فرنگی ایران با هدایت محمد بنا که مسئولیت کامل آماده‌سازی این جمع 6 نفره را برعهده داشت، در 4 سال گذشته بعد از لندن بالا و پایین‌ها و تغییرات زیادی را تحمل کرد و در شرایطی که از تمام نفرات المپیک قبلی استفاده کرده بود، با یک سناریو بدترین نتایج ممکن را گرفت. موضوع، چاق نبودن نفس‌ها و کاهش شدید قوای جسمانی از دقیقه 4 به بعد کشتی‌ها بود که تقریبا در همه مسابقات تکرار شد. اگرچه سخت‌گیری داوران نیز مزید بر علت این ناکامی بود.

حالا و در شرایطی که از تیم کشتی فرنگی 2016، یکی، دو کشتی‌گیر خداحافظی کرده‌اند به نظر می‌رسد این نسل باید با تغییری حداکثری برای المپیک توکیو آماده شود. نسلی که یک دوره تاریخی را برای ورزش ایران ساخته اما دیگر کشش رقابت‌های سنگین را ندارد ... این نتایج آنقدر شوک‌آور و تلخ بوده که حتی خود محمد بنا نسبت به آن واکنش عجیبی داشته است. او گفته: همش باختیم!

با شکست‌های ناامیدکننده در رقابت‌های کشتی فرنگی حالا همه امید ما به آزادکاران خوش تکنیک است تا آنها این ناکامی را جبران کنند. ما امروز خود را برای دو فینال آماده کرده بودیم اما کار به آنجا نرسید. پس می‌ماند بهداد سلیمی که امیدواریم او طالع دومین روز ناکامی ورزشکاران ایران را با یک مدال خوش رنگ تغییر بدهد.

۱۳۹۵/۵/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...