نسخه چاپی

سركرده حامیان داعش در لندن بازداشت شد

انجم چودری تكفیری مقیم لندن و سركرده حامیان داعش در انگلیس پس از دو دهه افراطی گری، سرانجام در دادگاه انگلیس محكوم شد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری صداوسیما، انجم چودری حدود بیست سال در سراسر انگلیس مشغول تفرقه افکنی میان مسلمانان و سایر اقشار بود. به نوشته بی بی سی، انجم چودری چهل و نه ساله بالاخره در انگلیس محکوم شد.

پلیس انگلیس مدعی است بیست سال تلاش کرد این فرد را به جرم افراطی گری و اغفال مردان و زنان جوان برای افراطی شدن به دادگاه بکشاند.

این در حالیست انجم چودری در دو دهه گذشته به عنوان کارشناس عالی رتبه و سرشناس، صدها مرتبه به شبکه های تلویزیونی در انگلیس ازجمله بی بی سی دعوت و با او مصاحبه می شد. ادعای پلیس انگلیس نیز در شرایطی بیان می شود که در پنج سال گذشته پس از جنگ سوریه و ظهور داعش، انجم چودری در تبلیغ برای این گروه تروریستی نقش بسزایی داشت. انجم چودری بارها در خیابان های لندن به همراه گروه افراطی تکفیری به شیعیان حمله کرد وشیعیان را مورد ضرب وشتم قرار دادند. تصاویر این گروه افراطی و حامی داعش در لندن رسما رسانه ای شد ولی بازداشت نشد.

تصاویر موجود نشان می دهد ابورمیسه از سخنگویان داعش در لندن که پس از چند سال فعالیت آشکار در انگلیس برای داعش به این گروه در سوریه پیوست در تجمعات گروه افراطی انجم چودری در انگلیس حضور داشت و در حمله به شیعیان نیز از این حمله تصویر برداری می کرده است.

بی بی سی، برنامه نیوز نایت شبکه دو بی بی سی، شبکه چهار و برنامه معروف شصت دقیقه بی بی سی بارها با انجم چودری مصاحبه کردند و این فرد از طریق بی بی سی در سال های گذشته به جامعه بریتانیا شناسانده شد.

در دادگاه چودری بیش از دوازده ترابایت اطلاعات بررسی شد.

۱۳۹۵/۵/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...