نسخه چاپی

برگزاری نشست رونمایی از فیلم «آقای نخست‌وزیر»

نشست رونمایی از فیلم «آقای نخست‌وزیر» ساخته امامقلی با حضور مسعود فراستی و مسعود شاه‌حسینی كارشناسان سینما در تالار سوره برگزار شد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری صداوسیما، مسعود شاه‌حسینی به عنوان منتقد در این نشست گفت: به نظر می‌رسد تاریخ معاصر گمشده اصلی امروز نسل جوان است و تلاش می‌کند تا با مستندات به آن دست یابد.

مسعود فراستی نیز گفت: فیلم از زمان اغاز نخست‌وزیری مصدق است و سقوط و چرایی آن را بیان می‌کند. بخش اعظمی از مستند آرشیوی است که بهتر بود سازندگان امانتداری کرده و اعلام می‌کردند از چه آرشیوی استفاده کرده اند مصاحبه با شخصیت‌های امروز و صاحب‌نظر در انتخاب مناسب بود اما باید در تدوین دقت بیشتری می‌شد ریتم فیلم در برخی جاها کند بود.

در ادامه شاه‌حسینی به ابتدای فیلم و توصیه فیلم‌ساز به مخاطبان اشاره کرد و گفت: فیلم‌ساز در ابتدای فیلم با استفاده از صحنه‌هایی از فیلم «آلیس در سرزمین عجایب» نشان می‌دهد که انگلیسی‌ها برای دیپلمات‌هایی که به ایران می‌آمدند توصیه می‌کردند تا فیلم را ببینند زیرا ملت ایران و سیاست‌مداران آن از نوع شناخته شده سیاست و اعمال آن هیچ‌گاه پیروی نمی‌کنند.

وی ادامه داد: در فیلم متفقین و ردپای آنها در ایران اشاره نمی‌شود و کانتکس زمانی وقوع فیلم به این زمان اشاره‌ای ندارد. تنها ارجاعات فیلم تاریخ شفاهی است که از خاطرات فعالان سیاسی استفاده می‌شود و به منابع مکتوب کمتر توجه می‌شود.

او ادامه داد: اختلاف با آیت‌الله کاشانی و این مهم که مصدق از مجلس اختیارات می‌خواهد در فیلم دیده نمی‌شود. اطلاعات فیلم کافی نیست.

شاه‌حسینی نیز در ادامه تأکید می‌کند که فیلم به عنوان مستند نقاط قوتی دارد اما جای اسناد مکتوب در آن خالی است. فیلم توضیح نمی‌دهد وادادگی اتفاق افتاده در دولت مصدق را، دولتی که پرشور از سوی مردم در 30 تیر حمایت شده اما در کودتا ملت آن را حمایت نمی‌کند.

در پایان مراسم پوستر مستند «آقای نخست‌وزیر» توسط داود هرمیداس باوند، رضا برجی، سهیل کریمی، مسعود شاه‌حسینی، مسعود فراستی و فعالان فرهنگی دیگر حاضر در جمع امضا شد.

۱۳۹۵/۵/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...