نسخه چاپی

پرستو گلستانی: رقابت بین عروسك‌ها معنی ندارد

پرستو گلستانی از جمله كارگردانانی است كه جشنواره تئاتر عروسكی را فرصتی برای تعامل میان گروه‌های نمایشی می‌داند و تاكید می‌كند كیفیت نمایش عروسكی نسبت به گذشته بسیار متفاوت شده است.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین، این بازیگر پیش از این قصد داشت امسال در جشنواره تئاتر عروسکی تهران مبارک حضور داشته باشد که به دلیل درگیری در پروژه‌‌های دیگری ناچار به انصراف از کار شد.

پرستو گلستانی با اشاره به اینکه جشنواره تئاتر عروسکی از معدود جشنواره‌هایی است که به شکل بین‌المللی برگزار می‌شود، گفت: «در این فستیوال تعامل خوبی بین گروه‌ها اتفاق می‌افتد و شکل خاصی از صمیمیت و تبادل اطلاعات و همکاری میان شرکت‌کنندگان وجود دارد. از این حیث جشنواره عروسکی با دیگر جشنواره‌ها متمایز است و باعث بالارفتن کیفیت نمایش عروسکی می‌شود.»

این بازیگر ادامه داد: «در این جشنواره علاوه بر ایجاد و تداوم رابطه بین نمایشگران عروسکی، فضایی برای تبادل اطلاعات و تجربیات میان آنها بوجود می‌آید. به همین دلیل شرایط و فضا برای تغییر کردن و به‌روز شدن نمایش‌ها وجود دارد. با همه اینها در اینکه نمایشگران عروسکی پیگیرند و فضای علمی و صمیمی میان آنها وجود دارد،‌ شکی نیست. اما باید شرایط و بودجه لازم هم برای نمایش عروسکی فراهم باشد.»

کارگردان نمایش عروسکی «روز عجیب» با اشاره به اینکه اجرای نمایش عروسکی هزینه بسیاری دارد، تاکید کرد: «هزینه زیادی برای روی صحنه آوردن یک نمایش عروسکی صرف می‌شود اما بودجه مناسبی در اختیار فعالان این عرصه وجود ندارد. با اینکه در شرایط سخت ممکن است ایده‌های جدید و خلاقانه‌ای ظهور و بروز پیدا کند اما همیشه هم این شرایط مولد ایده‌های بهتر نیست.»

او با تاکید بر اینکه رقابت در جشنواره عروسکی معنا ندارد،‌ گفت:«رقابتی نبودن جشنواره چندان اهمیتی ندارند از سوی دیگر در تمام دنیا بیشتر جشنواره‌ها به صورت غیررقابتی برگزار می‌شوند چراکه رقابت معنای زیادی در حیطه نمایش عروسکی ندارد و حتی می‌تواند با توجه به روحیه فعالان عروسکی تاثیر ناخوشایندی روی کار آنها داشته باشد.»

پرستو گلستانی با بیان اینکه کیفیت نمایش‌های عروسکی در ایران ارتقا پیدا کرده است،‌ افزود: «کیفیت نمایش‌ عروسکی به لحاظ تکنیکی تفاوت زیادی با گذشته پیدا کرده است. هرچند این پیشرفت‌ها گسترده و همه گیر نبوده اما در مجموع فکر می‌کنم نمایشگران عروسکی با وسواس‌تر و بادقت و با در نظر گرفتن طیف بیشتری از مخاطبان توانسته‌اند، کارهای خوبی را روی صحنه ببرند.»

۱۳۹۵/۵/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...