نسخه چاپی

معادله جدید نصرالله و كابوس صهیونیست‌ها

یك تحلیلگر مسایل راهبردی در تحلیل اظهارات دبیركل حزب الله لبنان نوشت كه موشك های جدید مقاومت به كابوسی برای رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری - تحلیلی الشرق الجدید، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی خود در روز جهانی قدس اعلام کرد که مقاومت به موشک‌های پیشرفته نقطه زن دست یافته که می تواند تأسیسات حیاتی سرزمین‌های اشغالی را بدون خطا مورد هدف قرار دهد.

غالب قندیل تحلیلگر مسایل راهبردی در این زمینه در مقاله ای می نویسد که در تاریخ جنبش‌های مقاومت و جنگ‌های طولانی مدت ملت‌ها بر ضد اشغالگران و استعمار کمتر دیده ‌شده که رهبری سیاسی و آزادی‌خواه همزمان از توانایی‌های مهم استراتژیک مدیریت مبارزه و توانایی های بالای سیاسی در ترسیم اولویت‌ها برخوردار باشد.

سخنرانی های نصرالله در تعیین افق سیاسی منطقه موثر است

وی می افزاید: باید گفت سید حسن نصرالله رهبر مقاومت اسلامی لبنان از یک جایگاه تاریخی ممتاز برخوردار است. این امر باعث شده وی از زمان تصدی دبیرکلی حزب الله و رهبری مقاومت لبنان، در معادلات قدرت در منطقه نقشی اساسی ایفا کرده و به چنان اعتبار بالایی برسد که سخنرانی‌‌هایش نقشی تعیین کننده در درگیری اعراب و اسرائیل و حتی مناقشه جهانی درباره آینده خاورمیانه داشته باشد. امری که نگاه‌ها را به خود معطوف داشته و توجه قدرت‌های بین المللی را به خود جلب نموده است و از لحاظ استراتژیک در دو بحث نفت و اسرائیل خلاصه می شود.

معادله جدید نصرالله و کابوس صهیونیست ها

نخست اینکه: رهبران رژیم صهیونیستی در هفته‌های اخیر مدام خواهان جنگ افروزی بوده و برای حمله به لبنان و ایران و برنامه هسته‌ای این کشور چراغ سبز نشان می دهند. آنها برای موفقیت طرح شکست خورده غرب، هجمه علیه سوریه را آغاز کرده‌اند. این در حالی است که تحولات اخیر از برتری دولت سوریه و جنبش مقاومت در نبرد ملت و ارتش با نیروهای مخالف نظام و مزدوران ناتو که سیا در خاک ترکیه آنها را مدیریت می کند، حکایت دارد.

سید حسن نصرالله در روز جهانی قدس در پاسخ به این جنگ افروزی صهیونیست‌ها از توان مبارزاتی بازدارنده و جدیدی سخن گفت و اعلام کرد که مقاومت به سلاح‌هایی پیشرفته و دقیق با نام موشک‌های نقطه زن دست یافته که می تواند هر نقطه‌ای را در سرزمین‌های اشغالی هدف قرار دهد. سید حسن نصرالله همچنین از دستیابی مقامت به لیستی از اهداف جدید سخن گفت که برای هریک از آنها موشکی آماده پرتاب است. اهداف مورد نظر همان تأسیسات حیاتی رژیم صهیونیستی است که هدف قرار گرفتن هر یک از آنها می تواند به بروز فاجعه ای بزرگ در رژیم صهیونیستی و در پی آن آواگی دهها هزار نفر منجر شود.

معادله نصرالله عامل بازدارنده تجاوزطلبی های صهیونیست ها

دوم: کارشناسان رژیم صهیونیستی از نوع اهداف و موشک‌هایی که سید حسن نصرالله از آنها سخن می گوید، با خبر هستند. از همین رو پیام توفنده و قوی «موشک‌های جدید و آماده پرتاب حزب الله» که می تواند عمق رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده و هزاران نفر را مجروح و بیش از دو میلیون شخص را آواره نماید، مانع از عملی شدن طرح‌های تجاوزکارانه این رژیم خواهد شد.

قندیل می افزاید: هر بار که سید حسن نصرالله از طرح و برنامه‌ای جدید سخن می گوید رهبران رژیم صهیونیستی باید قبل از تجاوز به لبنان یا هر یک از گروه‌های مقاومت، در برنامه‌های خود تجدید نظر کرده و به فکر ساکنان سرزمین‌های اشغالی باشند. اگر مقاومت لبنان از آن توان دفاعی جدید که رهبر مقاومت از آن سخن می‌گوید برخوردار باشد، فرماندهان ارتش و دیگر شخصیت‌های رژیم صهیونیستی باید نخست به فکر سلاح‌هایی باشند که ایران و سوریه در اختیار دارد.

موشک‌های بازدارنده‌ای که سید حسن نصرالله برای حمایت از لبنان ذخیره کرده است، به خوبی از توان دفاعی لبنان پرده برداشته و پوچ بودن گفته های سیاستمداران لبنان را بر ملا می سازد. چرا که این افراد تمام تلاششان راضی نگه داشتن غرب بوده و سعی می‌کنند با ضربه زدن به مقاومت و بدنام کردن آن، کمک های مالی بیشتری از عربستان و قطر دریافت نمایند.

۱۳۹۱/۶/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...