نسخه چاپی

تنش میان دو حزب كُردی عراق و سوریه

تنش میان حزب دمكرات كردستان عراق به رهبری مسعود بارزانی و حزب اتحاد دمكراتیك در مناطق كردنشین سوریه به رهبری صالح مسلم، با دستگیری شماری از وابستگان نزدیك به حزب دمكرات كردستان عراق وارد مرحله جدی تری شده است .

به گزارش نما به نقل از ایرنا، حزب اتحاد دمکراتیک در چند روز گذشته ابراهیم برو یکی از رهبران انجمن ملی کردستان سوریه را به اتهام اخلال در امنیت عمومی مناطق کردنشین سوریه، به همراه شماری از نزدیکان وی دستگیر و از خاک سوریه آنها را بیرون راند و روانه اربیل کرد.

غریب حسو نماینده مناطق کردنشین سوریه در اقلیم کردستان عراق در گفت وگو با خبرنگاران ضمن متهم کردن این افراد به همکاری با حزب دمکرات کردستان عراق، این حزب را متهم کرد که با کمک ترکیه درصدد دشمنی با مردم مناطق کردنشین سوریه می باشد.

وی در ادامه اعلام کرد: افراد دستگیر شده در تلاش برای ایجاد ناامنی و نقض قوانین مناطق کردنشین سوریه بودند و از این رو قانون این اجازه را به آنها نداده است .

به گفته غریب حسو حزب دمکرات کردستان عراق و حزب عدالت و توسعه در یک مسیر درصدد دشمنی با مردم سوریه می باشند.

دو حزب دمکرات کردستان عراق و حزب اتحاد دمکراتیک در طول چند سال گذشته همواره در تنش بسر برده و در سایه این تنش ها تنها مرز غیررسمی اقلیم کردستان عراق با مناطق کردنشین سوریه تعطیل شده است .

حزب دمکرات کردستان عراق حزب اتحاد دمکراتیک را متهم می کند که در تلاش برای کنترل مناطق کردنشین سوریه می باشد و به سایر احزاب کردی اجازه فعالیت نمی دهد.

آمریکایی ها پیش از این بارها تلاش کرده اند که رابطه این دو رقیب کُرد در عراق و سوریه را بهبود بخشند، اما همچنان تنش در روابط این دو حزب باقی است.

۱۳۹۵/۵/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...