نسخه چاپی

نخستین كشوری كه قربانی سوریه شد

در حالی كه نخست وزیر لبنان نسبت به سوق یافتن آتش آشوب و بحران سوریه به كشورش هشدار داد، سخنگوی وزارت خارجه آمریكا نسبت به تاثیر پذیری لبنان از ناآرامی‌های سوریه اظهار نگرانی كرد.

ایسنا به نقل از روزنامه فرامنطقه‌اي القدس العربي نوشت: نجيب ميقاتي، نخست‌وزير لبنان با اشاره به دگيري‌هاي صورت گرفته در طرابلس بين دو منطقه باب التبانه و جبل محسن اظهار كرد: هر چند كه ما نسبت به كشيده شدن آتش افروخته شده در كشور سوريه به لبنان هشدار مي‌دهيم، اما واضح است كه چندين گروه تمايل دارند كه پاي لبنان به اين ناآرامي‌ها كشيده شود.

ميقاتي تصريح كرد: ما به ساكنان طرابلس هشدار داديم كه به هيچ كس اجازه ندهند آن‌ها را به درگيري‌هايي كه تنها ويراني و كشتار به بار مي‌آورد، بكشانند.

وي در ادامه افزود: ما از فرماندهي ارتش و نيروهاي امنيتي خواستيم تا با كل توان خود در راستاي متوقف كردن اين درگيري‌ها فعاليت كنند و فرماندهي ارتش نيز به ما اعلام كرد كه تمام تدابير لازم را براي برقراري امنيت طربلس اتخاذ كرده است.

ساكنان دو منطقه باب التبانة و جبل محسن در خصوص وقايع سوريه دو موضع مختلف اتخاذ كرده‌اند، چرا كه باب التبانة از مخالفان سوري و جبل محسن از نظام سوريه حمايت مي‌كند.
از سوي ديگر، ويكتوريا نولاند، سخنگوي وزارت خارجه آمريكا نسبت به تاثيرپذيري لبنان از ناآرامي‌هاي سوريه اظهار نگراني كرده و مجددا از تمام گروه‌ها خواست تا براي برقراري امنيت و ثبات لبنان تلاش كنند.

نولاند در جمع روزنامه‌نگاران تصريح كرد كه كشورش به شدت از اقدامات خشونت‌آميز كه روند آن به ويژه در طرابس افزايش يافته نگران است.

وي از تلاش‌هاي ارتش و نيروهاي امنيتي در برخورد با رخدادها و جلوگيري از كشيده شدن ناآرامي‌هاي سوريه به لبنان قدرداني كرد.

از سوي ديگر، خبرنگار "النشره" در طرابلس گزارش داد كه تعداد بسياري از افراد مسلح در چندين منطقه از طرابلس به ويژه در باب الرمل، ميدان التل، ابو سمراء، الزاهريه و المنياء مستقر شده‌اند.
در جديدترين تحولات طرابلس، خبرنگار الجزيره نيز اظهار كرد: درگيري‌هايي كه از دو روز گذشته آغاز شده است منجر به كشته شدن هفت تن و زخمي شدن 100 تن ديگر از جمله سربازان ارتش شده است.

وي تصريح كرد: درگيري‌ها بعد از نشستي كه ميان نمايندگان منطقه باب التبانه و مسئولاني از ارتش شكل گرفت شديدتر شد.

خبرنگار الجزيره به اين مساله اشاره كرد كه ساكنان باب التبانة شرط اجراي آتش‌بس را مجازات مسئولاني از ارتش دانستند كه به منطقه باب التبانة شليك كرده و منجر به كشته و زخمي شدن چند تن شدند.

وي اظهار كرد: ارتش با اين شرط موافقت كرد اما اعلام داشت كه شليك گلوله به سمت باب التبانة و جبل المحسن در واكنش به منابع آتش افروزي‌ها در اين مناطق بوده است.
درگيري‌ها در طرابلس از نيمه شب گذشته شديدتر شده است و در اين درگيري‌ها انواع سلاح مورد استفاده قرار گرفته كه در پي آن چندين خانه آتش گرفته و خودروهايي نيز آسيب ديدند.

۱۳۹۱/۶/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...