نسخه چاپی

آمادگي براي حضور 7 هزار ميهمان

هزینه میهمانان اجلاس غیرمتعهدها پای كیست؟

عکس خبري -هزينه ميهمانان اجلاس غيرمتعهدها پاي کيست؟

رئیس ستاد برگزاری شانزدهمین اجلاس جنبش غیرمتعهدها گفت: تاكنون 51 كشور در سطح عالی برای حضور در تهران اعلام آمادگی كرده اند و این تعداد در حال افزایش است.

به گزارش فارس، علی سعیدلو، رئیس ستاد برگزاری شانزدهمین اجلاس جنبش غیرمتعهدها در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران گفت: تاکنون حدود 150 هیأت برای شرکت در این اجلاس اعلام آمادگی کرده اند.

وی افزود: این اجلاس برای جمهوری اسلامی ایران اثرگذار خواهد بود و راهبردهای خود را در آن بیان خواهیم کرد.

رئیس ستاد برگزاری شانزدهمین اجلاس جنبش غیرمتعهدها با اشاره به اینکه بیانیه تهران در حال نهایی شدن است، تصریح کرد:برای پذیرایی مهمانان اجلاس و بازدید آنها از طرح های صنعتی و اماکن فرهنگی و تاریخی آمادگی کامل داریم.

سعیدلو با اشاره به اینکه جلسات کارشناسان و وزرای خارجه شرکت کننده در این اجلاس در مرکز همایش های بین المللی سازمان صدا و سیما برگزار می شود، افزود: فقط نشست سران کشورها در سالن اجلاس سران خواهد بود.

وی گفت: در این اجلاس حدود 20 سازمان بین المللی شرکت می کنند و برخی هم عضو جنبش نیستند اما به عنوان میهمان ویژه شرکت خواهند کرد.

رئیس ستاد برگزاری شانزدهمین اجلاس جنبش غیرمتعهدها افزود: هیأت‌ها با ترکیب های متفاوت در این اجلاس شرکت می کنند که برای نمونه هیأت هند 250 نفره است اما برخی هیأتها نیز 5 نفره هستند و اگرچه هنوز جمع بندی نهایی صورت نگرفته اما برای حدود 7 هزار نفر امکانات در نظر گرفته شده است و هیچ مشکلی در زمینه اسکان نداریم.

وی افزود: اگر هتل ها جوابگو نبودند از مهمانسراهای برخی وزارتخانه ها و قوه قضاییه استفاده خواهیم کرد.

سعیدلو با اشاره به اینکه مدت زمان تعطیلی شهر تهران تغییری نکرده است، افزود: همانطور که اعلام شد تعطیلات سه شنبه ، چهارشنبه ، پنج شنبه ، جمعه و شنبه (از هفتم تا یازدهم شهریور) است و در این مدت دستگاه‌هایی که خدمات عمومی ارایه می کنند، فعال خواهند بود.

وی گفت: تلاش می شود در این مدت محدودیت‌های رفت و آمد و عبور و مرور برقرار نباشد.

سعیدلو افزود: تا این لحظه حدود 51 کشور در حد رئیس جمهور ، نخست وزیر ، پادشاه و معاون رئیس جمهور برای حضور در این اجلاس اعلام آمادگی کرده اند و احتمالاً تعداد آنها بیشتر هم خواهد شد.

سعیدلو در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا ایران هزینه همه نفرات شرکت کننده در هیأتها را پرداخت می کند، گفت: بر اساس پروتکل، هزینه تعداد محدودی از هر هیأت بر عهده کشور میزبان است و بقیه اعضای هیات هزینه‌های خود را پرداخت می کنند.

۱۳۹۱/۶/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...