نسخه چاپی

انفجار در كارخانه یخ اهواز/گاز آمونیاك شهروندان را مسموم كرد

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: یكی از مخازن گاز آمونیاك كارخانه یخ منطقه چهاراه زند اهواز منفجر و مقادیر زیادی از این گاز در هوا منتشر شد.

به گزارش نما ، امیر نجفی در محل انفجار این کارخانه در گفتگو با مهر اظهار کرد: ساعت ۲۱ و ۳۱ دقیقه امشب با تماس مکرر شهروندان به سامانه ۱۲۵ این فرماندهی خبر رخداد انفجار در کارخانه یخ حد فاصل خیابان شریعتی جنوبی، بین مهران و بلوار جمهوری اطلاع داده شد.

وی افزود: چهار دقیقه بعد تیم های امداد و نجات با هفت خودروی اطفای حریق و امداد و نجات در محل حادثه حاضر شدند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز تصریح کرد: آتش نشانان با توجه به نوع مواد به کار برده شده در کارخانه یخ، با تمام تجهیزات ایمنی و دستگاه های تنفسی وارد محیط شده و مشاهده کردند یکی از مخازن گاز آمونیاک این کارخانه بر اثر نشت منفجر و منجر به انتشار مقدار بسیار زیادی گاز آمونیاک در محیط شده است.

نجفی بیان کرد: آتش نشانان با رعایت نکات ایمنی و دستورالعمل های خاص به منظور مواجهه با چنین حوادثی اقدام به اطفای حریق و اجرای عملیات امدادی کردند.

وی عنوان کرد: شدت انفجار به حدی بود که قطعاتی از مخزن منجر شده به خارج از فضای کارخانه و در خیابان پرتاب شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز خبر داد: بر اثر انفجار هیچ کسی فوت و یا مجروح نشد ولی بر اثر انتشار مقادیر بسیار زیادی از گاز آمونیاک و به دلیل راکد بودن هوا و عدم وزش باد ساکنان اماکن مسکونی اطراف کارخانه یخ دچار عوارض تنفسی شده و بلافاصله توسط آتش نشانان و همچنین نیروهای فوریت های پزشکی تیم اورژانس از محل خارج و به بیمارستان منتقل شدند.

با توجه به حضور ۶ دستگاه آمبولانس حدود ۱۸ نفر مصدوم تنفسی به بیمارستان منتقل شد ولی ممکن است تعداد این مصدومان تنفسی بیش از این باشد و خود ساکنان به بیمارستان مراجعه کنند.

۱۳۹۵/۵/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...