نسخه چاپی

جدال 8 ساعته محیط‌بانان با آتش در منطقه شكار‌ممنوع آریم سوادكوه

مدیركل محیط‌ زیست مازندران از جدال هشت ساعته محیط‌بانان با آتش در منطقه شكار‌ممنوع آریم سوادكوه خبر داد و گفت: این حریق ساعت 17 عصر امروز مهار شد.

به گزارش نما؛ ناصر مهردادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران از مهار آتش‌سوزی در منطقه شکار‌ممنوع «آریم سوادکوه» خبر داد و گفت: از ساعت 9 صبح امروز، آتش‌سوزی در منطقه شکار‌ممنوع آریم سوادکوه به ما اطلاع‌رسانی شد و همکاران محیط‌‌بان منطقه در محل حادثه حضور یافتند.

وی به شرایط سخت منطقه برای تردد و فعالیت ویژه برای مهار آتش خبر داد و با بیان اینکه به همراه گروه پشتیبانی اداره کل به منطقه اعزام شدیم، افزود: شرایط منطقه و سختی فعالیت در آن امکان مهار آتش توسط دیگران به دلیل عدم آشنایی با منطقه وجود نداشت و محیط‌بانان توانستند ساعت 17 عصر آتش را مهار کنند.

مدیرکل محیط‌ زیست مازندران، وجود حدود نیم‌متر برگ‌های خشک‌شده و درختان تنومند را از دلایل دیگر سختی کار ذکر کرد و گفت: رایزنی اولیه با فرماندار سوادکوه و مسؤولان برای حضور بالگرد انجام شد که با مهار آن، این اقدام منتفی شد.

مهردادی از سوختن 2 هزار مترمربع از عرصه طبیعی این منطقه خبر داد و با بیان اینکه در صورت عدم اقدام به‌موقع محیط‌بانان شاهد آتش‌سوزی در 20 هکتار می‌شدیم، اظهار کرد: محیط‌بانان با اجرای «آتش‌بُر» جلوی پیشروی آتش را گرفتند.

وی گفت: منطقه شکار‌ممنوع آریم سوادکوه دارای گونه‌های مختلف حیوانی است.

۱۳۹۵/۵/۳۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...