نسخه چاپی

فریاد یا للمسلمین علما و مردم مظلوم بحرین!

حجت الاسلام علیزاده

چه روزگارى است امروز؟! در میان انعکاس امواج دروغین رسانه‌هاى وابسته به اردوگاه استکبار و بوقهاى سخن‌پراکنى امپریالیسم خبرى که گاهى عوامل اصلى آشوب و ناامنى در مناطق مختلف دنیا را با پوشش و ادعاى دروغین حقوق بشرى و احترام به دمکراسى و رأى ملتها، منعکس مى‌نمایند و یا عوعو کردن مدعیان قدرت در عرصه تبلیغات فرمایشى انتخابات ریاست جمهورى آمریکا را با شدت و حدّت منتشر مى‌سازند، جای این سؤال اساسی است که چرا در برابر ظلم فاحش حاکمان شکم‌باره و مست قدرت و ثروت آل‌خلیفه که البته طوق بردگى آل‌سعود و اربابان کافرشان را با نکبت و ذلت به گردن آویخته‌اند، سکوت مرموز و بایکوت خبرى ناجوانمردانه‌اى را پى گرفته‌اند.

به‌راستى آیا قدرت نهفته در خروش و استقامت ملتها را باور ندارند که اگر اراده کنند، یک‌شبه اثرى از کاخهاى ظلم طاغوطیان وابسته به ارودگاه کفر و شرک باقى نخواهد ماند. آیا تجربه ملت مظلوم و مقاوم یمن را که این‌روزها علی‌رغم هزینه‌هاى سنگین در معرض تهاجمات و تجاوزات گسترده آل‌سعود با شکل‌گیرى شوراى سیاسى انقلاب یمن و اقدام تاریخى انتقال قدرت از انصارالله به این شورا که به‌حق یکى از ثمرات اراده پولادین ملتى مظلوم و مقاوم تلقى مى‌گردد را پس از 2 سال ظلم و قتل و غارت و مسلمان‌کشى و کودک‌کشى مشاهده نمى‌نمایند؟ اتفاقى که در واقع شکستى براى متجاوزان سعودى و پیروزى براى ملت صبور یمن تفسیر مى‌گردد!

رژیم مستبد و دیکتاتور آل‌خلیفه با حمایت و پشتیبانى همه‌جانبه استکبار جهانى و توطئه و برنامه‌ریزى شیطانى آل‌سعود جنایتکار و کودک‌کش، بر اقدامات سرکوبگرانه خود علیه کیان و موجودیت تشیع و شیعیان در بحرین افزوده و اینک شرایط به‌گونه‌اى وخیم و بحرانى و مخاطره‌آمیز گشته است که علاوه بر سلب تابعیت از حضرت آیت‌الله شیخ عیسى قاسم و خطر حمله به منزل و اخراج ایشان از کشور و نیز دستگیرى و بازجویى و شکنجه علما و شخصیت‌هاى سیاسى و حقوقى، این رژیم جنایتکار اداى فریضه خمس را توسط مؤمنین ممنوع کرده و از اقامه نمازجمعه و جماعات در مساجد و سخنرانى و وعظ و خطابه در حسینیه‌ها جلوگیرى به‌عمل مى‌آورد.

علماى بحرینى ازجمله آیت‌الله شیخ عیسى قاسم با صدور بیانیه از مراجع عظام و اهل علم و ائمه جمعه و جماعات جهان اسلام درخواست کمک نموده و فریاد استغاثه را سر داده، مبنى بر این‌که: «ما به‌عنوان یک جامعه اصیل و اساسى در این کشور (جامعه شیعیان) به این باور رسیده‌ایم که موجودیت، هویت، اعتقادات، شعائر و فرایض ما مورد هدف قرار گرفته است و درخواست استغاثه داریم.»

لذا در این شرایط حساس و بحرانى که خون هزاران نفر از بى‌گناهان و موجودیت مذهب تشیع و شیعیان به مخاطره افتاده است، شایسته است ضمن افشاى جنایات رژیم آل‌سعود و آل‌خلیفه، از مظلومیت این مردم مسلمان و پیرو اهل بیت عصمت و طهارت(ع) دفاع شایسته‌اى به‌عمل آید.

* برخى اقدامات خصمانه و کینه‌توزانه آل‌خلیفه‌

1. لغو تابعیت حضرت آیت‌الله شیخ عیسى قاسم و تعداد زیادى از بزرگان دینى، سیاسى و تبعیدشان به خارج از کشور، که البته این اقدام برخلاف ماده 15 اعلامیه حقوق بشر و حقوق شهروندى مى‌باشد.

2. محکومیت تعدادى از جوانان و فعالان اجتماعى بحرین به اعدام و زندان‌هاى درازمدت.

3. جلوگیرى از مسافرت حقوقدانان و خانواده شهدا به ژنو براى حضور در جلسات دوره‌اى حقوق بشر به‌منظور جلوگیرى از افشاى جنایات رژیم آل‌خلیفه.

4. دستگیرى تعدادى از حقوقدانان برجسته بحرینى ازجمله نبیل رجب.

5. ادامه دستگیرى و شکنجه جوانان و فعالان اجتماعى در زندان.

6. یورش به اعتصاب‌کنندگان زندان «الحوض الجاف» و شکنجه شدید آنان به‌منظور شکستن این اعتصاب.

7. جلوگیرى از برگزارى نماز جماعت و شعائر دینى و ایراد سخنرانى برخى از ائمه جمعه و جماعات در مساجد و حسینیه‌هاى شیعیان در ایام ماه مبارک رمضان که منجر به اعتصاب و همبستگى دیگر ائمه مساجد بحرین گردید.

8. منحل کردن جمعیت وفاق اسلامى، یکى از بزرگ‌ترین جمعیت‌هاى سیاسى و اجتماعى کشور بحرین که زیر نظر علماى بصیر و متعهد فعالیت مى‌کرد و تا قبل از فشارهاى رژیم خودکامه آل‌خلیفه، این جمعیت، اکثریت اعضاى پارلمان را نیز در دست داشت.

9. انحلال دو جمعیت دیگر شیعیان به نام جمعیت «الرسالة» و «التوعیة الاسلامیة» و بستن دفاتر آن در سراسر بحرین.

10. زندانى کردن طویل‌المده‌ حجت‌الاسلام شیخ على سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق به‌ دلایل واهى و محکومیت مجدد ایشان و افزایش مدت اسارت وى.

مضافاً رژیم مستبد آل‌خلیفه پا را فراتر نیز نهاده و با دخالت در امور شرعى و دینى نمایندگى‌هاى مراجع عظام در بحرین، اقدام به جلوگیرى از پرداخت حقوق شرعى شیعیان به علماى اعلام و مراجع تقلید نموده و دستور به پرداخت آن با نظارت دولت را صادر کرده است.

* و اما چه باید کرد؟

1. به همه پیروان اهل بیت(ع) و مسلمین جهان توصیه می‌گردد تا روابط اقتصادى و تجارى خویش را با عربستان و بحرین قطع نموده و هرگونه همکارى تجارى و اقتصادى با این دو رژیم خودکامه و جنایتکار را تحریم نمایند.

2. با توجه به جایگاه والاى مرجعیت، با ارسال پیام و تلگرام، به سران حکومت‌هاى خودکامه و مستبد هشدار لازم به‌ویژه به عربستان و بحرین داده شود.

3. ارسال پیام براى کشورهاى غیرمسلمان با انگیزه بشردوستی و تقبیح ظلم و ناعدالتی، مبنی بر این‌که از حمایت رژیم‌هاى عربستان و بحرین دست بردارند.

4. پیام براى سران کشورهاى اسلامى و بر حذر داشتن آنان از حمایت عربستان و بحرین و مسؤول دانستن آنان در قبال کشتار مردم سوریه، عراق، یمن، بحرین و عربستان.

5. پیام روشنگر و هشداردهنده به مجامع، مراکز و مؤسسات حقوق بشرى و بین‌المللى در جهان مانند سازمان ملل، دیده‌بان حقوق بشر و...

6. پیام روشنگرانه به مفتیان و مجالس اسلامى کشورهاى مسلمان تا به مسؤولیت خود در قبال کشتار مردم بى‌گناه پى ببرند و از آن‌ها خواسته شود تا از طریق سیاسى و دینى، دولت‌هاى خود را از پشتیبانى و حمایت از حکومتهای خودکامه و طاغوتی بحرین و عربستان و پاکستان مانع شوند. به امید غلبه مستضعفین بر مستکبرین عالم با ظهور دولت عدل مهدوی(عج). ان‌شاءالله.

۱۳۹۵/۵/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...