نسخه چاپی

خرید و فروش تلفن همراه بدون جعبه و فاكتور ممنوع است

اسدی‌زاده گفت: خرید و فروش تلفن همراه بدون جعبه و فاكتور به دلیل عدم نداشتن سریال ممنوع است.

به گزارش نما به نقل از میزان، «احمد اسدی‎زاده» سرپرست اداره پیشگیری قضایی معاونت اجتماعی استان مرکزی در نشستی با مدیر بازاریابی شرکت مخابرات استان مرکزی، رئیس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی و لوازم جانبی اراك و سرپرست مركز خدمات ايرانسل در استان مرکزی به منظور بحث و تبادل نظر در زمينه كاهش پرونده‌هاي مربوط به سرقت و مفقودي تلفن همراه اظهار داشت: آمار سرقت و مفقودي گوشی تلفن همراه در استان مركزي و كشور از رقم بالايي برخوردار است كه مباحث مربوط به سرقت از سيستم قضایی پيگيري مي‌شود.

وي با اشاره به اينكه هر استاني به منظور كاهش پرونده‌های ورودي به دستگاه قضايي در مورد سرقت و مفقودي گوشی تلفن همراه رويه و برنامه خاص خودش را دارد، افزود: با توجه به اهميت اين موضوع در سطح كشور تصميم بر اين است كه راهكاري واحدي براي تمام كشور اتخاذ شود.

سرپرست اداره پیشگیری قضایی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی تصريح كرد: به منظور رفع اين مشكل تمامي فروشگاه‌هاي مرتبط با فروش گوشی تلفن همراه بايد داراي دوربين باشند تا نظارت بیشتری وجود داشته باشد و اطلاعات در اين بخش‌ها به عنوان بايگاني وجود داشته باشد.

اسدي‌زاه با اشاره به راهكارهاي ديگر در زمينه كاهش مفقودي و سرقت تلفن‌هاي همراه ادامه داد: بايد تمامي فروشگاه‌هاي عرضه تلفن همراه از خريد و فروش گوشی‌های تلفن همراه بدون فاکتور و جعبه خودداری نمایند تا گامي تأثیرگذار در زمينه عدم سوء استفاده از گوشی تلفن‌های همراه و مشكلات و مسائل بعدي برداشته شود.

وي خاطرنشان كرد: اپراتورهای همراه اول و ايرانسل نيز بايد پیام‌های پيشگيرانه را به مشتركين خود از طريق پيامك ارسال كنند و اتحاديه نيز بروشورهايي را به منظور آگاه سازی و جلوگيري از اين جرايم در اختيار شهروندان و مشتركين قرار دهد.

سرپرست اداره پیشگیری قضایی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی گفت: متأسفانه مفقودي و يا سرقت گوشی تلفن‌های همراه مشكلات و مسائلي را براي افراد ايجاد می نماید كه ارائه راهكارها و برنامه‌های پيشگيرانه در اين حوزه بايد با جديت بيشتری انجام شود.

۱۳۹۵/۵/۳۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...