نسخه چاپی

بشار اسد قانون اساسی جدید را ابلاغ كرد

عکس خبري -بشار اسد قانون اساسي جديد را ابلاغ کرد

همه‌پرسی قانون اساسی سوریه یكشنبه ۲۶ فوریه در سراسر سوریه برگزار شد و بنا بر اعلام وزارت كشور سوریه مشاركت مردم در همه‌پرسی قانون اساسی جدید به بیش از 57 درصد رسید و میزان موافقت مردمی با آن 89.4 درصد است.

رئیس جمهوری سوریه دستور انتشار قانون اساسی جدید کشورش را که به تایید اکثریت مردم رسید صادر و تاکید کرد که از این تاریخ قابل اجراست.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بشار اسد شب گذشته پس از اعلام نتایج همه‌پرسی قانون اساسی سوریه که با تایید حدود 90درصدی شرکت‌کنندگان روبه‌رو شد، دستور اجرایی شدن آن را صادر کرد.

بشار اسد در دستور شماره ۹۴ در سال سال ۲۰۱۲ خواستار انتشار این قانون در جراید کثیرالانتشار رسمی سوریه شد و اعلام کرد که از تاریخ ۲۷ فوریه ۲۰۱۲ قابل اجراست.

همه‌پرسی قانون اساسی سوریه یکشنبه ۲۶ فوریه در سراسر سوریه برگزار شد و بنا بر اعلام وزارت کشور سوریه مشارکت مردم در همه‌پرسی قانون اساسی جدید به بیش از 57 درصد رسید و میزان موافقت مردمی با آن 89.4 درصد است.

به گزارش سانا، وزیر کشور سوریه اعلام کرد که میزان مشارکت مردم 57.4 درصد یعنی به مقدار 8 میلیون 300 هزار نفر رسید در حالی که کل کسانی که واجد شروط رای دادن بودند، 14.5 میلون نفر بود.

محمد الشعار وزیر کشور اعلام کرد، این در حالی است که مخالفان در این همه‌پرسی تردید کرده بودند و از مردم خوسته بودند که آن را تحریم کنند.

وی افزود که تعداد کسانی که رای منفی به همه‌پرسی دادند 9 درصد یعنی 753 هزار نفر بود و 1.6 نیز آراء باطله بود.

۱۳۹۰/۱۲/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...