نسخه چاپی

ظریف عازم كوبا شد/ آغاز سفر دوره‌ای وزیر خارجه به آمریكای لاتین

وزیر امور خارجه بامداد یكشنبه در رأس یك هیأت بلندپایه سیاسی و اقتصادی، سفر دوره‌ای خود به ۶ كشور آمریكای لاتین را آغاز كرد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بامداد یکشنبه در رأس یک هیأت بلندپایه سیاسی و اقتصادی، سفر دوره‌ای خود به 6 کشور آمریکای لاتین را آغاز کرد.



ظریف را در این سفر 6 روزه که نخستین سفر وزیر امور خارجه دولت یازدهم به آمریکای لاتین به شمار می رود، هیأتی متشکل از 120 نفر از تجار، بازرگانان و فعالان اقتصادی بخشهای خصوصی و دولتی همراهی می کنند.



ظریف پس از پروازی طولانی 12 ساعته و در روزی که غروب آن برای هیأت همراه بسیار دیرتر از همیشه خواهد بود، در نخستین مرحله از سفرش در هاوانا پایتخت کوبا به زمین خواهد نشست؛ جایی که رهبران و مردم آن، احساس دوستی و قرابت بسیاری با ایرانی ها و انقلاب آنها دارند.



او پس از یک روز، به نیکاراگوئه دیگر کشور انقلابی آمریکای مرکزی خواهد رفت تا با رهبران و مقامهای بلندپایه این کشور دوست در زمینه تقویت مبادلات و همکاری های اقتصادی گفت وگو کند.



هیأت ایرانی به ریاست ظریف پس از آن، به ترتیب از کشورهای اکوادور، شیلی، بولیوی و ونزوئلا در آمریکای جنوبی دیدن خواهد کرد. دیدار و گفت وگو با مقامهای بلندپایه دولتی و شرکت در سمینارهای مشترک اقتصادی در برنامه بازدید از همه این کشورها گنجانده شده است.



سفر ظریف به شیلی پس از بازگشایی سفارت این کشور در تهران پس از 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی صورت می گیرد.



کشورهای یادشده، اسپانیولی زبان هستند. از همین رو، ظریف دو روز پیش در پیام توئیتری به دو زبان انگلیسی و اسپانیولی گفت که روز یکشنبه سفر دوره ای خود به شش کشور آمریکای لاتین را به همراه یک گروه از صاحبان شرکتهای ایرانی به منظور تقویت پیوندهای سیاسی و اقتصادی انجام می دهد.


۱۳۹۵/۵/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...