نسخه چاپی

70 % بانوان كردستانی بی‌سواد هستند

رئیس جمعیت بانوان فرهیخته و فعال عرصه فرهنگ دینی استان كردستان با اشاره به توزیع عادلانه سرانه فرهنگی برای بانوان گفت: ۷۰ درصد بانوان كردستانی كم‌سواد و بی‌سواد هستند كه بر این اساس فقط ۳۰ درصد مخاطبان برنامه‌های فرهنگی ما بانوان هستند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، فاطمه سهرابی، اظهار کرد: دین مبین اسلام ارزش و احترام خاصی برای جایگاه بانوان قائل شده و به احیای شخصیت والای زنان پرداخته است.

وی افزود: دین اسلام تصویر زیبایی از جایگاه والای بانوان را ترسیم کرده است‌، اما بانوان جامعه کنونی ما از میوه‌های شیرین فرهنگ دینی بهره کافی نبرده‌اند که با درک این جایگاه هیچگاه بانوان ما دچار بحران هویتی نخواهند شد.

رئیس جمعیت بانوان فرهیخته استان کردستان با اشاره به اینکه زنان در قبل از انقلاب اسلامی از آموزش‌های سطحی و فعالیت های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی محروم بودند، اعلام کرد: انقلاب اسلامی ایران دو دستاورد ارزشمند و مهم هویت‌بخشی و خودباوری را برای بانوان به ارمغان آورده است.

وی با اشاره به جمعیت یک میلیون و ۵۶۱ هزار و ۶۷۱ نفری استان کردستان، عنوان کرد: از این آمار ۴۹ درصد را بانوان و ۵۱ درصد را آقایان تشکیل می دهند که در این راستا برای رسیدن به میزان توسعه‌یافتگی کشور باید به بانوان بیشتر اهمیت دهیم.

۱۳۹۵/۵/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...