نسخه چاپی

عضو كمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با نما :

دست بالای ایران برای مقابله با بدعهدی های امریكا در برجام

عکس خبري -دست بالاي ايران براي مقابله با بدعهدي هاي امريکا در برجام

حجت الاسلام و المسلمین ذوالنور گفت :در صورتی كه طرف های مقابل به وظایف خود عمل نكنند، دست ما برای مقابله با آن بسته نخواهد بود و كمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز در این رابطه مسئولیت دارد.

به گزارش نما ، اخیرا محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه می‌گوید که به برجام نمره 20 می‌دهد! او معتقد است که "برجام نشان دهنده عزت، مقاومت و استیفای حقوق ملت ایران در برابر کشورهایی که به قلدری و احترام نگذاشتن به حقوق دیگران عادت کرده‌اند، بود. از طرفی به غربی‌ها نشان دادیم، هیچ وقت نباید یک ایرانی را تهدید کرد". بنابراین از این جهت به برجام نمره 20 نمی‌دهد.وزیر امور خارجه کشورمان در حالی نمره برجام را 20 می‌داند که در 13 ماه گذشته بسیاری از صاحب‌نظران و کارشناسان ایرادات متعددی را متوجه برجام کرده‌اند.
حجت الاسلام و المسلمین ذوالنور عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نما به تهیه گزارش شش ماهه برجام اشاره کرد و گفت: در این گزارش هم عملکرد طرف های مقابل ما و هم دولت خودمان مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد.
وی بر نگاه همه جانبه به برجام تاکید کرد و افزود: آنچه که در بررسی این گزارش همه جوانب برجام مد نظر است یعنی نقاط قوت آن در کنار ضعف ها و کاستی های باهم مورد نقد قرار خواهد گرفت.
نماینده مردم قم در مجلس تصریح کرد: در صورتی که طرف های مقابل به وظایف خود عمل نکنند، دست ما برای مقابله با آن بسته نخواهد بود و کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز در این رابطه مسئولیت دارد.
ذوالنور در پایان با اشاره بر نقس ویژه مجلس در برجام عنوان داشت: در این امر کمسیون امنیت ملی پیشنهادات خود را به مجلس ارائه خواهد کرد و مجلس نسبت به این موضوع دولت محترم را تا آنجا که امکان داشته باشد کمک خواهد کرد تا طرف های مقابل را وادار به انجام تعهدات خود در برجام کند.

۱۳۹۵/۶/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...