نسخه چاپی

مشاهده سرعت‌نور با سریع‌ترین دوربین

سرعت نور در خلأ بیش از 299 میلیون متر بر ثانیه است و عكسبرداری از لحظه عبور نور از درون یك جسم با دوربین‌های عكسبرداری موجود امكان پذیر نیست.

محققان موسسه تكنولوژي ماساچوست (MIT) موفق به طراحي سريع‌ترين دوربين جهان با قابليت عكسبرداري يك تريليون تصوير در ثانيه شدند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، سرعت نور در خلأ بيش از 299 ميليون متر بر ثانيه است و عكسبرداري از لحظه عبور نور از درون يك جسم با دوربين‌هاي عكسبرداري موجود امكان پذير نيست.

محققان MIT با طراحي سريع‌ترين دوربين جهان با قابليت عكسبرداري يك تريليون تصوير در دقيقه، از لحظه عبور نور از درون يك بطري عكسبرداري كرده و با كمك اين تصاوير يك فيلم با حركات آهسته تهيه كردند كه در كنفرانس فناوري TED در ادينبورگ به نمايش در آمد.

نور ليزر در چند ميلياردم ثانيه از بخش انتهايي بطري تابيده شده و از قسمت در بطري خارج شد و در همين زمان دوربين فوق سريع از لحظه عبور نور عكسبرداري كرد.

محققان معتقدند، در صورت كاهش هزينه‌ها و امكان استفاده تجاري از اين فناوري، مردم در آينده قادر خواهند بود با استفاده از يك اسكنر و تاباندن نور به داخل ميوه و سبزيجات، از تازه بودن اين محصولات اطمينان حاصل كنند.

۱۳۹۱/۶/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...