نسخه چاپی

نامه ای كه صهیونیست ها را به جان هم انداخت

ارسال نامه از سوی وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به اعضای كمیته چهارجانبه، خشم وزیر جنگ این رژیم را برانگیخت بطوری كه "ایهود باراك" ارسال این نامه را موجب لطمه دیدن منافع تل آویو دانست.

به گزارش نما به نقل از مهر روز گذشته هاآرتض از اقدام "آویگدور لیبرمن" در ارسال نامه به وزیران خارجه اعضای کمیته چهارجانبه ( روسیه، آمریکا، اتحادیه اروپا و دبیر کل سازمان ملل ) و درخواست از آنها برای کنار گذاشتن "محمود عباس" از ریاست تشکیلات خودگردان خبر داده بود.

در همین رابطه امروز پنجشنبه روزنامه هاآرتض با اشاره به اعتراض ایهود باراک به این اقدام لیبرمن، می نویسد : در یک گفتگوی خصوصی وزیر جنگ تلاش کرد تا این موضوع را که اسرائیل به دنبال مداخله در امور تشکیلات خودگردان است را رد کند.

باراک در این گفتگو اعلام کرد: درست است که عباس صهیونیست نیست اما پیشنهاد برکنارکردن او یک تفکرعجیب است.

به نوشته هاارتض، در این گفتگو که با حضور لیبرمن برگزار شد، باراک به شدت از اقدام وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در ارسال این نامه انتقاد کرد و گفت : این نامه به منافع اسرائیل ضربه زده و تنش های ما با فلسطینیان را افزایش می دهد. این یک سیاست کاملا استباه است.

ازسوی دیگر در واکنش به ارسال این نامه ازسوی لیبرمن، سخنگوی رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با اشاره به درخواست وزیر خارجه رژیم صهیونیستی برای حذف ابومازن، آن را نشانه درماندگی سیاسی و انزوای این مقام رژیم اشغالگر قدس دانست.

"نبیل ابوردینه" سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان گفت: این اظهارات لیبرمن دخالت آشکار در امور داخلی فلسطینی هاست و اقدامی تحریک کننده است که سبب بی ثباتی و خشونت می شود.

وی افزود: این اظهارات نشانه درماندگی سیاسی و نشانه انزوای لیبرمن است و کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه باید در قبال این اظهارات تحریک کننده به قتل و خشونت موضع محکمی اتخاذ کند.

۱۳۹۱/۶/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...