نسخه چاپی

پایان المپیك و ارزیابی عملكرد دولت

عکس خبري -پايان المپيک و ارزيابي عملكرد دولت

كاروان ورزشی ایران عزیز در این دوره از مسابقات با كسب ۸ مدال (سه طلا، یك نقره و چهار برنز) به كار خود پایان داد و این در حالی بود كه در المپیك ۲۰۱۲ لندن توانسته بود با كسب ۱۲ مدال (چهار طلا، پنج نقره، سه برنز) در جایگاه شانزدهم قرار گیرد.

با فرارسيدن ماه شهريور و آغاز هفته دولت فرصتي براي کارشناسان و افکار عمومي به منظور ارزيابي عملکرد قوه مجريه فراهم مي‌شود. دولتمردان نیز این فرصت را پیدا می‌کنند تا گزارشي مبسوط از اقداماتی که انجام داده‌اند، ارائه داده و دستاوردهاي حاصل از آن را شرح و بسط دهند. البته هفته دولت پیش رو با سال‌هاي گذشته تفاوت‌هايي دارد؛ چراکه دولت يازدهم در سال پاياني خود قرار دارد و همه منتظرند شاهد برداشت محصولي باشند که در طول سه سال تلاش و پيگيري حاصل آمده است.
اين کارنامه در عرصه‌هاي مختلفي قابل بررسي و ارزيابي است که از آن جمله مي‌توان به عملکرد دولت يازدهم در ميدان ورزش اشاره کرد؛ جالب آنکه در همين ايام بازي‌هاي المپيک ریو ۲۰۱۶ برزيل به پايان رسيد و رشته‌هاي مختلف ورزشي، قهرمانان خود را شناختند. کاروان ورزشي ايران عزيز نيز در اين دوره از مسابقات با کسب ۸ مدال (سه طلا، يک نقره و چهار برنز) به کار خود پایان داد و اين در حالي بود که در المپيک ۲۰۱۲ لندن توانسته بود با کسب ۱۲ مدال (چهار طلا، پنج نقره، سه برنز) در جايگاه شانزدهم قرار گيرد.
در اين ميان، در برخي از رشته‌هاي ورزشي شاهد رشد و ارتقا بوديم و در برخي ديگر عقبگرد و افول داشتیم! کاروان وزنه‌برداري و کشتي آزاد با کسب مدال‌هاي رنگارنگ توانستند بيشترين سهم را در کاروان ورزشي داشته باشند، اما بايد بررسي شود که چرا تيم‌هاي ورزشي ما در رشته‌هايي، چون کشتي فرنگي، تکواندو، بوکس، جودو، تيراندازي، پرتاب ديسک و... نه‌تنها حرکت رو به جلو نداشتند؛ بلکه در کمال ناباوري در برخي موارد از کسب حداقل افتخار نيز ناتوان بودند!
درباره علل ناکامي‌ها و افول برخي از رشته‌هاي ورزشي نبايد تک‌عاملي نگريست و از برخي ناداوري‌ها چشم‌پوشي کرد (که مي‌توانست حداقل ۳ مدال براي ما به همراه داشته باشد)، اما فراتر از آن مهم‌ترين علل افول ورزش کشور ضعف عملکرد متوليان و برنامه‌ريزان وزارت ورزش است که امروز با پايان المپيک بايد در مقام پاسخگويي برآيند. چرخ ورزش کشور در دولت يازدهم به کندي چرخيده است و افکار عمومي در انتظار پاسخ قانع‌کننده متوليان امر هستند.

۱۳۹۵/۶/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...